לקבלת הצעה

שלוש פרספקטיבות הזמן הנפוצות למסחר בשוק ההון

משקיעים וסוחרים שונים לא רק רואים את הדברים באופן שונה בכל רגע נתון, הם גם מנתחים את השוק בפרספקטיבות זמן שונות


שלוש פרספקטיבות הזמן הנפוצות למסחר בשוק ההון


משקיעים וסוחרים שונים לא רק רואים את הדברים באופן שונה בכל רגע נתון, הם גם מנתחים את השוק בפרספקטיבות זמן שונות, ולכן גם מקבלים החלטות השקעה שונות, ומותירים את הפוזיציות פעילות למשכי זמן שונים. השונות הזו היא, כמובן, הסיבה לכך שבכלל נעשות עסקאות ולתנודות שהשוק חווה. באופן כללי, ניתן להתייחס לשלוש פרספקטיבות זמן בהן פועלים המשקיעים.


משקיעים ארוכי טווח

משקיעים כאלה חונכים פוזיציות במטרה להחזיקן במשך מספר חודשים, ולעתים אף שנים. המשקיע האגדי וורן באפט אף צוטט כאומר שתקופת ההשקעה המועדפת עליו היא "לתמיד", כלומר, מבחינתו כאשר הוא רוכש מניות של חברה כלשהי, אין בכוונתו לממשן כלל. כמובן שבמקרה כזה הוא מתכנן ליהנות מהדיבידנדים שהחברה תחלק במהלך השנים.

מסחר בשוק ההון

משקיעים ארוכי טווח כמובן מתעניינים בגורמים בעלי השפעה פונדמנטלית, ובמגמות ארוכות הטווח, הן של נייר הערך המסוים, והן של הענף שבו הוא פועל. למשל, כאשר הם מנתחים חברה עסקית, הם בוחנים גורמים כדוגמת רמת הרווחיות שלה, שיעור הצמיחה, איכות ההנהלה של החברה או את היתרונות התחרותיים שיש לה. כאשר הם בוחנים השקעה במטבע כזה או אחר הם עשויים לנתח את היציבות והצמיחה הכלכלית של המדינה הרלוונטית ביחס לשאר מדינות העולם, וכדומה.

הרבה פעמים משקיעים ארוכי טווח מנצלים את תנודתיות השווקים כדי לרכוש מניות בחברות איכותיות במחירים נמוכים. בדך כלל, בכל הקשור למימוש השקעתם, הם מתעלמים מתנודתיות השווקים, או מנצלים מצב של גאות קיצונית כדי לממש ברווח גבוה במיוחד.


מסחר תוך-יומי (day trading)

מהצד השני של המתרס ניצבים הסוחרים התוך-יומיים. הם חונכים פוזיציות במטרה לממשן בתוך דקות אחדות, ובכל מקרה לפני תום יום המסחר. כמובן שהם מתעניינים במיקרו מגמות ובמצבי קיצון רגעיים, ופחות במגמות ארוכות הטווח, באיכות ההנהלה ובשאר הפרמטרים המשפיעים על ערכו של נייר ערך בטווח הארוך.

בדרך כלל הסוחרים התוך יומיים מתבססים על כלים של ניתוח טכני בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם, ובוחנים את השוק מסגרות זמן קטנות של 5 דקות ולעתים אפילו פחות.

באופן טבעי, הסוחרים התוך-יומיים מבצעים הרבה יותר עסקאות מאשר המשקיעים. הם עשויים ביום מסחר בודד לבצע יותר עסקאות משהמשקיע ארוך הטווח יבצע במשך שנה שלמה, ולכן הם גם מצפים להפיק תשואות גבוהות יותר מהמשקיעים ארוכי הטווח.


מסחר לטווח בינוני (SWING)

טווח הביניים בין המשקיעים לטווח ארוך לסוחרים התוך-יומיים הם סוחרי הסווינג. הם מעדיפים להחזיק בפוזיציות למשך מספר ימים בודדים, לכל היותר שבועיים-שלושה.

גם סוחרי הטווח הבינוני נוטים לבסס את החלטותיהם על כלי ניתוח טכני, והם מעוניינים לזהות מצבים בהם קיים פוטנציאל גבוה יחסית למהלך שיימשך מספר ימים.


איך יודעים מהי פרספקטיבת הזמן המתאימה לי?

לפרספקטיבת הזמן בה המשקיע או הסוחר פועל יש מגוון משמעויות, החל משיטת הניתוח או מהכלים בעזרתם הוא מקבל את החלטות ההשקעה שלו, דרך כמות הזמן שיש להקדיש לתהליך, הדרך הנכונה לנהל את הסיכונים, הקושי הפסיכולוגי הכרוך בפעילות ההשקעה ועוד. כמובן שלפרספקטיבת הזמן יש גם השפעה על רמת הרווחיות לה מצפה המשקיע.

בסופו של דבר, כל משקיע וכל סוחר צריכים לבחור את פרספקטיבת הזמן המתאימה ביותר למאפיינים, לצרכים ולמטרות שלהם. כמו כן, חשוב לזכור שלמרות ההבדלים בין שלוש שיטות הפעולה, בכל אחת מהן נדרש תהליך של למידה, כולן דורשות משמעת עצמית, ובכולן המשקיע עלול לספוג הפסדים.


אם אתם מעוניינים להתייעץ עם צוות ברוקר לגבי בחירת פרספקטיבת הזמן המתאימה לכם ביותר...

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית