לקבלת הצעה

מדד ת"א 125

כיצד ניתן להשקיע במדד ת"א 125 ? מה היתרונות שלו ? האם כדאי להשקיע בו ?

מדד ת"א 125

כל היום אנחנו שומעים על מדדים. מדד ת"א 35, מדד ת"א 90, מדד ת"א 125. כל כך הרבה שמות, ואפס סדר. ובכן, למרבה המזל, עם קצת סדר בראש, תגלו שהסיפור של מדדים בעצם מאוד פשוט להבנה. אז אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין מהם מדדים, ולספר לכם מעט על כמה מדדים מרכזיים. הפעם בחרנו להתמקד באחד המדדים החשובים ביותר בבורסה הישראלית - מדד תל אביב 125.

אז מהו מדד ת"א 125?


ובכן, אתם בטח יודעים מה זה מדד של מניות. בגדול, זה גרף המבצע מעקב התנודות בשוק של קבוצת מניות. אם המניות שמהן מורכב המדד עולות, גם המדד בעצמו עולה, בהתאם לשיעור העלייה הממוצע של המניות. אם הן יורדות, המדד ירד יחד איתם.

מאילו מניות מורכב מדד תל אביב 125?

בקצרה, הוא מורכב מה- 125 חברות הגדולות ביותר שנסחרות בבורסה הישראלית. כך שלמעשה יש בו מניות מכל הסקטורים והסוגים - טכנולוגייה, בנקים, נדל"ן ובנייה, רפואה, מסחר ושירותים, תעשייה, קידוחים ונפט, ועוד ועוד. כתוצאה מהגיוון של המדד, הוא נחשב כמייצג איכותי יחסית של הכלכלה הישראלית.

האם כדאי להשקיע במדד ת"א 125?


לגבי תשואת המדד, אנחנו חייבים להודות, התוצאות של מדד ת"א 125 עד היום הן טובות, אבל לא הכי מרשימות שיש. במיוחד בעשרת השנים האחרונות, מאז ינואר 2012, מדד ת"א 125 עלה כ-100%, כלומר הוא בסך הכל הכפיל את עצמו, לא בדיוק התשואה שהייתם מצפים שהכסף שלכם יעשה ב- 10 שנים! מדד הs&p500 האמריקאי, לדוגמא, עלה כ-250% באותה תקופה, כלומר שוויו עלה פי 3 וחצי, שזו כבר תוצאה מעולה לכל הדעות.

אבל מצד שני, יש תקופות הרבה יותר זוהרות לבורסה הישראלית. ניקח לדוגמא את עשרת השנים לפני כן, בין ינואר 2002 לינואר 2012. מדד הs&p500 היה תקוע, עלה, ירד, ובגדול לא זז. אלו היו שנים רוויות משבר עבור הכלכלה האמריקאית. לעומת זאת, המדד הישראלי, ת"א 125, באותה תקופה - הוא עלה כ-140%, תוצאה סבירה לחלוטין. כך שבעצם במהלך 20 השנים האחרונות, שני המדדים, ת"א 125 וs&p500 הציגו תשואה דומה. למעשה, מדד ת"א 125 אפילו עקף את מקבילו האמריקאי.

אבל כשאנחנו בוחרים כיצד להשקיע, אנחנו לא צריכים להסתכל על העבר, אלא בעיקר על העתיד. העשור האחרון היה מאוד מוצלח לכלכלה האמריקאית. העשור שלפניו היה טוב דווקא לכלכלה הישראלית, בגלל רפורמות שעשו אז בנק ישראל ושר האוצר.

אז מה יקרה בעשור הקרוב - האם אתם חושבים שהכלכלה הישראלית בכיוון טוב ?
אם התשובה שלכם היא כן, אתם יכולים להשקיע במדד ת"א 125.

 

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית