לקבלת הצעה

טעויות נפוצות של משקיעים בבורסה

יש אמרה האומרת "אין טעויות חדשות, יש אנשים חדשים העושים טעויות ישנות", להלן כמה מהטעויות הנפוצות שעושים משקיעים וסוחרים בשוק ההון.


יש אמרה שאומרת, "אין טעויות חדשות, יש אנשים חדשים העושים טעויות ישנות." להלן כמה מהטעויות הנפוצות שעושים משקיעים וסוחרים בשוק ההון:

1.התחשבות בעמלות בשיקולי העסקה -
אצל חלק מהסוחרים עמלות הן מרכיב משמעותי בעלויות,   והן עלולות לפגוע ברווחיות. בהחלט חיוני לקחת את העמלות כשיקול כאשר בוחרים את הדרך שבה ברצוננו לפעול בשוק ההון. אולם מרגע שנבחרה פלטפורמת המסחר שלנו והתחלנו לסחור, אסור לשיקולי עמלות להשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות. ראינו כבר סוחרים שרכשו כמות גדולה פי ארבע מהרצוי (ולכן גם חשפו את עצמם לסיכון גדול פי ארבע מהרצוי) רק בכדי למזער את העמלה הממוצעת ששילמו.


2.כניסה לעסקאות בכמויות גדולות מדי - טעות זו נובעת, לעתים, מסעיף מספר אחד, אך לא רק. כניסה לעסקה בכמות גדולה מדיי מגדילה את הסיכון של המשקיע וגורמת ללחץ פסיכולוגי שפוגע ביכולתו להפעיל שיקול דעת נכון.

3.אי עמידה בשער קטיעת ההפסד שנקבע מראש - "כל הפסד גדול התחיל כהפסד קטן שלא נקטע בזמן"... קטיעת הפסד הוא אחד מהאתגרים הפסיכולוגיים הקשים ביותר המפרידים בין משקיעים וסוחרים בשוק ההון לבין הצלחה. בין היתר, הקושי נובע מכך שפעמים רבות עסקה נסגרת בהפסד ואז נייר הערך חוזר לנוע במסלול שצפית ואף מגיע ליעד הרווח. למרות זאת זו תהיה טעות לא לקטוע את ההפסד במיקום שנקבע לכך מראש בשיקול דעת. גם אם ב- 95% מהמקרים נייר הערך יחזור לנוע בכיוון הנכון ובמקום הפסד יניב רווח, 5% האחרים יגרמו להפסדים כבדים שיאפילו על הרווח שתפיק מכל המקרים הקודמים.

4.מימוש רווחים מוקדם מדי - יש פתגם האומר ש"אף אחד עוד לא פשט רגל ממימוש רווחים מוקדם מדיי", וזה נכון. יחד עם זאת, בראייה רחבה יותר נגרם נזק גדול מאוד עקב מימוש רווחים מוקדם מדיי בעסקאות מוצלחות. הרווחים בעסקאות המוצלחות אמורים לקזז את ההפסדים בעסקאות הכושלות, ואם הרווחים האלה ימומשו בטרם עת לא יהיה בהם די כדי לקזז את ההפסדים.

5.מיצוע הפסדים - טעות נפוצה היא למצע הפסדים. אם המשקיע רכש נייר ערך ומחירו ירד, הוא ירכוש כמות נוספת במחיר הנמוך יותר וכך יקטין את עלות הקנייה הממוצעת שלהם. זוהי טעות מכיוון שהמשמעות של הפסד הוא שנייר הערך פועל הפוך ממה שציפית ממנו, כלומר, "לא קראת נכון את המפה", ולכן אין היגיון בהגדלת ההימור.

6.כניסה לעסקה בטרם עת - רוב אסטרטגיות המסחר מגדירות מחיר ספציפי שרק פריצה או שבירה שלו מצדיקים כניסה לעסקה. למרות זאת, רבים כה בטוחים בכיוון התנועה העתידי של נייר הערך שהם מקדימים כניסה כדי לשפר את המחיר בו נכנסו לעסקה. זוהי, כמובן, טעות מכיוון שמחיר הכניסה שנקבע בתכנון מייצג, בדרך כלל, קו תמיכה או התנגדות שיש לפרוץ כדי שהנייר יתחיל לנוע, וכל עוד מחיר זה לא נפרץ קיים סיכוי רב שכלל לא ייווצר המהלך המצופה.  

7.התבססות על דעותיהם של "מומחים" (חברים, אנליסטים, עיתונאים, יועצים) - רוב האנשים מהם תשמע או תקרא המלצות על מניות או עסקאות אחרות הם אינטרסנטים או חסרי מושג. בשני המקרים סיכון כספך על סמך המלצותיהם יהיה טעות. הדרך היחידה להצליח בהשקעות או במסחר בשוק ההון היא לפתח את היכולת לקבל החלטות באופן עצמאי.

כאמור, אין טעויות חדשות...כל אחת מהטעויות המוזכרות במאמר זה עלתה למשקיעים בהון רב, לעתים עד כדי איבוד כל הונם.


השוואת עמלות מסחר בבורסה לשנת 2023 

בהצלחה ,
צוות ברוקר ישראל

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית