לקבלת הצעה

מהו מגן מס ? מי זכאי למגן מס ?

סוחרים מתחילים? בין אם אתם סוחרים דרך ברוקר, ובין אם אתם סוחרים דרך הבנק עליכם לדעת מהו מגן מס

מהו מגן מס ? 

סוחרים מתחילים? בין אם אתם סוחרים דרך ברוקר, ובין אם אתם סוחרים דרך הבנק, אתם מקבלים הרבה מאוד פרטים על חשבון המסחר שלכם. חלק מהנתונים מובנים וברורים: מה שווי התיק שלכם, בכמה אחוזים הוא עלה ביממה האחרונה, ומה סכום הכסף הפנוי שברשותכם. אולם, סוחרים מתחילים לעיתים נתקלים במושגים הדורשים ניסיון וידע על מנת להבינם. אחד מן המושגים האלה הוא - "מגן מס". אז מהו בדיוק מגן מס? ומתי אתם זכאים לו? תישארו איתנו, התשובות בפנים.

מהו מגן מס?

ראשית, חשוב לדעת שאם אתם מרויחים כסף בבורסה, אתם לא יכולים לשלשל את כל הרווח לכיסכם. נתח משמעותי של לא פחות מ- 25% ילקח מכם על ידי הברוקר שלכם בשביל תשלום מס למדינה. לדוגמא, אם קניתם מניות ב- 20 אלף שקלים, ומכרתם אותם ב- 30 אלף, הרווחתם סך הכל 10,000 שקלים. מתוך אותם 10,000, אתם תשלמו 2500 שקלים מס, ותכניסו 7500 לכיס, כלומר תשארו עם 27,500 שקלים סך הכל.


מגן המס נועד למנוע מכם להפסיד את הרווחים למס. נחזור לדוגמא הקודמת, אם היה לכם מגן מס על סך 1500 שקלים, אז במקום להתחייב במס של 2500 שקלים, אתם תתחייבו במס על סך 1000 שקלים. במקום רווח של 7500 שקלים, יצאתם עם רווח של 9000. לא רע בסך הכל.

מי זכאי למגן מס?

אם אתם סוחרים מתחילים, אתם בוודאי זכאים כעת לאפס מגן מס. אתם בטח תופתעו לגלות, שמדובר בחדשות טובות. הזכאות למגן מס נובעת מעסקאות הפסדיות, וכעת נסביר יותר.

נניח סוחר מסויים ביצע קניות של שתי מניות שונות. קנייה אחת עלתה יפה, והוא הרוויח 10,000 שקלים, והקנייה האחרת נכשלה, והוא הפסיד 10,000 שקלים. ההיגיון הבריא אומר שסך הכל, אותו סוחר לא הפסיד ולא הרוויח כלום, נכון? ובכן, טעות. על המנייה המוצלחת אותו סוחר הרוויח 7500 בלבד, שהרי הוא שילם 2500 למס. על המנייה הכושלת אותו אדם הפסיד 10,000 שקלים. כלומר הוא הפסיד 2500 שקלים. ברור, שמציאות זו לא הוגנת ולא אפשרית.

תפקידו של מגן המס הוא להגן מפני בעיות אלו. מגן המס מוענק לסוחרים שביצעו עסקאות הפסדיות - אותם סוחרים זכאים למגן מס על סך 25% מסך ההפסד שלהם בעסקה. כעת נחזור לאותו אדם שביצע את שתי העסקאות. על העסקה הכושלת, בה הוא הפסיד 10,000, הוא זכאי למגן מס של 25% מסך ההפסד, כלומר 2500 שקלים. מגן המס הזה מונע ממנו לשלם מס על העסקה המוצלחת, עליה הוא התחייב במס של 2500.

כך, באמצעות מגן המס, סוחרים יכולים לבצע מספר רב של עסקאות, ללא חשש שהעסקאות הכושלות יעפילו על העסקאות המוצלחות שמקוזזות על ידי החיוב במס.

לסיכום

מגן מס הוא בעצם זכות של סוחר הפוטרת אותו ממס. הזכאות למגן מס ניתנת לסוחרים שהפסידו בבורסה, כמעין "פרס ניחומים". סך הזכאות למגן מס של סוחר שביצע עסקאות כושלות עומדות על 25% מהפסדיו.



מאמרים נוספים

ברוקר או בנק ? איפה כדאי להשקיע ? >>

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית