לקבלת הצעה

איזה סוג של משקיע אתה?

מרכיב מרכזי וחיוני בהצלחה בפעילות בשוק ההון הוא זיהוי המאפיינים הפסיכולוגיים והמנטאליים והתאמת סגנון ההשקעות של המשקיע

 

איזה סוג של משקיע אתה ? 


מרכיב מרכזי וחיוני בהצלחה בפעילות בשוק ההון הוא זיהוי המאפיינים הפסיכולוגיים והמנטאליים שלך והתאמת סגנון ההשקעות או המסחר שלך אליהם.אי התאמה כזו לא תאפשר לך לעמוד בקשיים שהשוק מציב ותוביל אותך לאכזבות והפסדים כספיים. 


להלן מס' פרמטרים פסיכולוגיים ומנטאליים מרכזיים המבדילים בין משקיעים וסוחרים שונים:

1.שנאת סיכון - אנשים שונים נבדלים ברמת הסיכון עמה הם מסוגלים להתמודד ושאותה הם מוכנים לקחת. ישנם אנשים שהפסד של 500 דולר ליום יוציא אותם מדעתם, בעוד אחרים יתמודדו עם הפסד כזה ללא קושי. ישנם משקיעים המוכנים לסכן רק 10% מהונם בהשקעות בעלות סיכון גבוה, בעוד אחרים מוכנים לקחת סיכונים גדולים יותר כדי להשיג את מטרותיהם הכלכליות.

אם ברצונך להצליח בשוק ההון, חיוני שתזהה את רמת הסיכון המתאימה לך ושתפתח (או תרכוש) אסטרטגיית השקעות הולמת.

2.מערכת האמונות לגבי השווקים הפיננסיים - השווקים הפיננסיים הם מערכת שנועדה להפגיש בין מוכרי ניירות ערך לאלה המבקשים לרכוש אותם. מעבר להגדרה בסיסית זו לכל אחד יש אמונות שונות לגבי אופי הפעולה של השווקים הפיננסיים. למשל, האם לדעתך שוק פיננסי מסוים, נניח הבורסה בתל אביב, היא שוק משוכלל או לא? האם אתה מאמין ששוק המט"ח נע באופן אקראי או על-פי מגמות מאקרו כלכליות? האם אתה מאמין שהכסף המוסדי הוא המניע את השווקים או הספקולנטים? האם אתה מאמין שביכולתך לצפות את כיוון התנועה של השוק או שלא?

מערכת האמונות שלך לגבי השוק חייבת להיות זו שמעצבת את אופן פעילותך. למשל, אם אתה מאמין שבטווח הקצר השוק נע באופן אקראי, אין היגיון בהפעלת אסטרטגיית מסחר לטווח קצר המבוססת על ניתוח מגמות ארוכות טווח. 

3.תהליכי קבלת החלטות - אנשים שונים מקבלים החלטות בדרכים שונות. למשל, ישנם כאלה המעדיפים תהליכים מובנים לקבלת החלטות, בעוד אחרים יעדיפו שימוש נרחב באינטואיציה. יש כאלה המעדיפים לקבל החלטות באטיות, בעוד לאחרים יש יכולת לעבד במהירות מידע ולקבל החלטות בלחץ של זמן.

שיטת הפעולה שלך חייבת להתאים לאופן שבו אתה מעדיף לקבל החלטות.

 

השווקים הפיננסיים שונים זה מזה במהותם ובמאפייניהם, וכך גם שיטות המסחר או ההשקעה השונות. כדי להצליח לאורך זמן, וגם ליהנות מפעילותך בשווקי ההון, עליך לזהות את המאפיינים הפסיכולוגיים / מנטאליים שלך, ולהתאים את אופן פעילותך אליהם. תהליך זה עשוי לדרוש זמן רב והוצאות כספיות, אך, כאמור, הוא חיוני להצלחתך.  


השוואת עמלות למסחר עצמאי בבורסה


בהצלחה , צוות ברוקר ישראל

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית