לקבלת הצעה

סוגי ברוקרים למסחר עצמאי במניות

ברוקר הוא הגורם הפיננסי המאפשר לסוחר העצמאי לקנות ולמכור מניות בבורסה

ד"ר שי סולן - מנהל קרן גידור

סוגי ברוקרים למסחר עצמאי במניות

ברוקר הוא הגורם הפיננסי המאפשר לסוחר העצמאי לקנות ולמכור מניות בבורסה. על מנת שחברה תוכל לשמש כברוקר למניות, עליה לקבל רישיון לכך ולפעול תחת פיקוח ובהתאם לכללים שנקבעו. שני מקורות ההכנסה העיקריים של הברוקרים הם עמלות שהם גובים עבור ביצוע פעולות המסחר, וריבית שהם גובים מהמשקיעים אם אלה משתמשים במינוף שהברוקר מעמיד לרשותם.

ניתן לחלק את הברוקרים לשני סוגים עיקריים. לכל אחד היתרונות והחסרונות היחסיים שלו, ולכן על המשקיע או הסוחר העצמאי לבחור בזה המתאים ביותר לצרכיו.


ברוקר "שירות מלא"

בדרך כלל מדובר בבנקים המעניקים ללקוחותיהם, בנוסף לאפשרות לרכוש ולמכור מניות בבורסה, מגוון שירותים מקצועיים נוספים. למשל, בדרך כלל לברוקרים של שירות מלא תהיה גם מחלקת מחקר עצמאית שתפיק המלצות על מניות. הם עשויים לאפשר ללקוחות גישה ליועץ השקעות מורשה כדי שיסייע להם לקבל החלטות המתאימות לצרכיהם, ועוד.

לברוקרים של שירות מלא יש סניפים פיסיים בהם הלקוח יכול לקבל שירות אישי פנים-אל-פנים, והם מעניקים מגוון שירותים בנקאיים נוספים כדוגמת מתן הלוואות, ביצוע העברת כספים וכדומה. ברוקרים של שירות מלא גם מאפשרים ללקוחותיהם לסחור במגוון מאוד רחב של בורסות ושל ניירות ערך - קניית ומכירת מניות בכל הבורסות המרכזיות בעולם, מסחר בחוזים עתידיים, קניית ומכירת מטבע חוץ ועוד.


תמורת השירות הנרחב והמקצועי שלהם, הברוקרים של "שירות מלא" גובים עמלות מסחר גבוהות יחסית. מסיבה זו, השירות שלהם מומלץ בעיקר למשקיעים ולסוחרים המבצעים מעט פעולות מסחר, ולכאלה הזקוקים לייעוץ מקצועי לצורך קבלת החלטות וניהול תיק ההשקעות שלהם.



ברוקר "מקוון" (on line brokers)

בצד השני של המתרס נמצאים הברוקרים המקוונים, או, הברוקרים "הזולים". ברוקרים אלה מתיימרים לספק לסוחר העצמאי את האפשרות לרכוש ולמכור מניות תוך גביית עמלות מינימליות. כמובן שהמשמעות היא שהברוקר המקוון בדרך כלל לא יעמיד לרשות לקוחותיו ייעוץ השקעות מקצועי, מחלקת מחקר, או שירותים אישיים אחרים.

מכיוון שאצל הברוקרים המקוונים הלקוחות צריכים לבצע את כל תהליך קבלת ההחלטות וביצוע המסחר בעצמם, בדרך כלל הם מספקים כלי ניתוח מתקדמים יותר מהברוקרים שמספקים שירות מלא. על-פי רוב מדובר בכלי ניתוח טכני, בסורקים מסוגים שונים ובאפשרות להתממשק עם מערכות חיצוניות.

יתרונותיו של הברוקר המקוון באים לדיי ביטוי בעיקר במסחר אקטיבי, בו הסוחר העצמאי מבצע מספר רב של פעולות (ואז העמלה הנמוכה משמעותית). הם גם מתאימים רק לסוחרים עצמאים היודעים לקבל החלטות השקעה ומסחר באופן עצמאי לחלוטין.


כאמור, כל סוחר עצמאי צריך לבחור בברוקר המועדף עליו בהתאם לצרכים הספציפיים שלו. לא מדובר רק בבחירה בין ברוקר של שירות מלא לברוקר מקוון, אלא גם בברוקר הספציפי בתוך הקטגוריה המועדפת. מדובר בהחלטה מרכזית בתהליך המסחר וההשקעות, ולכן ראוי להקדיש לה תשומת לב רבה.


השוואת ברוקרים למסחר עצמאי בבורסה 2024

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית