לקבלת הצעה

מקצוענות במסחר במניות

כיצד מתנהל סוחר מניות מקצועי? התשובה לשאלה הזו תנחה אתכם היטב כיצד לפעול בכל מצב

מקצוענות במסחר במניות


אנשים רבים העושים את צעדיהם הראשונים בתחום המסחר במניות, או בכלל בשוק ההון (מט"ח, חוזים עתידיים, אופציות וכדומה), מעוניינים להפוך את העיסוק הזה למקור פרנסתם. הם אף מבינים שכמקצוענים המתפרנסים ממסחר יהיה עליהם לפעול בקור רוח, בהתאם לאסטרטגיות המסחר שלהם וכדומה.


אחת מהטעויות הנפוצות בהן אני מבחין היא המחשבה שהתנהגות מקצוענית נדרשת כאשר אתה הופך לסוחר מקצועי. הרוב המכריע של הסוחרים המתחילים, ובכלל אלה שעדיין לא הגיעו ליעדם בתחום, לא מבין שהסדר הפוך. בכדי להגיע למצב בו המסחר מספק רווחים באופן עקבי יש צורך להתנהל כמקצוען. כלומר, תחילה עליך להתנהל כסוחר מקצועי - גם אם אתה עדיין לא מתפרנס מהתחום, ואפילו אם אתה עדיין מפסיד כסף מהמסחר, ורק אז יש לך סיכוי לצמוח להיות סוחר מקצועי ורווחי.


כיצד מתנהל סוחר מניות (מט"ח, חוזים, אופציות ודומה) מקצועי?
זה נושא לקורס שלם! בקצרה, סוחר מקצועי פועל בקור רוח, בהתאם לתכנית המסחר שלו ובניהול סיכונים קפדני. תרגיל שיסייע לכם להתנהג כסוחרים מקצועיים הוא לדמיין כיצד תתנהגו כאשר תהיו סוחרים מקצועיים המנהלים תיק השקעות גדול ושפרנסתם תלויה בביצועיהם. בכל פעם שאתם מתלבטים לגבי ההתנהגות הראויה חיזרו לשאלה הזו, "כיצד הייתי מתנהג אם הייתי סוחר מקצועי?"
התשובה לשאלה הזו תנחה אתכם היטב כיצד לפעול בכל מצב.


ברוקר

דוגמאות להתנהלות של סוחר מקצועי

למשל, נניח שאתם נתקלים בפייסבוק או בכל מקום אחר בהמלצה על מניה מסוימת. אתם מעלים את גרף המניה ולא מצליחים לזהות סיבה לרכוש אותה. ובכל זאת... היתה המלצה חמה על המניה הזו!
תשאלו את עצמכם, אם הייתי סוחר מקצועי, האם הייתי רוכש את המניה, למרות שאני לא מזהה אף איתות, רק בגלל שראיתי עליה המלצה חמה בפייסבוק? ברור שהתשובה היא שלילית!


דוגמה נוספת,
התכוונתם לרכוש 200 מניות, ובטעות רכשתם 2,000 (אפס אחד נוסף בסך הכול). כאשר זיהיתם את הטעות המניה הלכה כמה סנטים נגדכם כך שאם תממשו את הכמות העודפת תספגו הפסד. כיצד תפעלו?

שוב, תשאלו את עצמכם את השאלה, "אם הייתי סוחר מקצועי כיצד הייתי פועל?" ברור, הייתי מממש מיד את הכמות העודפת בלי קשר להשלכות!


לסיכום, התנהגות מקצוענית במסחר היא המפתח להשגת התוצאות הרצויות - רווחים עקביים, ולכן עליכם לסגל אותה באופן מידי. רק כך יהיה לכם סיכוי להפוך לסוחרים מקצועיים.



בהצלחה במסחר !
ד"ר שי סולן - צוות אתר 
ברוקר

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית