לקבלת הצעה

טעויות נפוצות של משקיעים (חלק ב')

ישנן דרכים רבות להפסיד כסף בשוק ההון. בהמשך לטעויות שהוצגו בחלק א' של המאמר, להלן כמה טעויות נפוצות נוספות

ישנן דרכים רבות להפסיד כסף בשוק ההון.
בהמשך לטעויות שהוצגו בחלק א' של המאמר, להלן כמה טעויות נפוצות נוספות:


1. הפקת לקחים על סמך תוצאות עסקה בודדת - כל עסקה בשוק ההון עשויה להניב רווח או הפסד בלי קשר לאיכות תהליך קבלת ההחלטות שקדם לה או לאופן ניהולה. "מבחן התוצאה" המפורסם הוא דרך נכונה להפיק לקחים רק אם הוא מבוסס על מדגם גדול, ולא על עסקה בודדת או מספר מצומצם של עסקאות. למרבה הצער, המוח האנושי נוטה לבצע הכללות ובכך מוביל אותנו לבצע טעות זו.

2. חלוקת עור הדוב לפני שצדים אותו - משקיע נכנס לעסקה והיא פועלת בכיוון המצופה. הוא צופה ברווחים נצברים, ובמוחו הוא כבר מתכנן מה יעשה עם הרווחים הגבוהים שיפיק מהעסקה... צורת חשיבה כזו שגויה מכיוון שהיא מעוותת את שיקול הדעת. כל ההחלטות לגבי העסקה צריכות להתבסס על שיקולים טכניים ולא על תאוות בצע, פחדים, או תכנונים שכבר הכנת עבור הרווחים הצפויים.

3. ניסיון "לתפוס סכין נופלת" - משקיעים רבים מנסים לתזמן את הרכישה כך שיקנו את נייר הערך בשיא השפל שלו. הניסיון מלמד שכמעט בלתי אפשרי לצפות מראש מתי נייר ערך מגיע לשיא השפל שלו ומתי הוא יתחיל לנוע חזרה למעלה. בדרך הנכונה היא להמתין עם הקניה של נייר הערך לאיתות לכך שהוא מתחיל לנוע מעלה. המחיר שישולם עבור הנייר יהיה מעט גבוה יותר, אך הסיכוי שהוא ינוע מעלה ולא ימשיך למטה גבוה יותר.

4. ניסיון למכור בשיא - מגמות נוטות להימשך, ולכן גם אם המגמה נראית מנותקת מהמציאות או מוגזמת בעוצמתה היא עשויה להימשך זמן רב מאוד. בדומה לחוסר היכולת לתזמן את השפל, כך גם ניסיון לתזמן את ההגעה לשיא נדון לכישלון. משקיעים מנוסים ממתינים שהשוק יראה להם שהמגמה הסתיימה, ולכן בדרך כלל הם מוכרים את נייר הערך כאשר הוא כבר מעבר לשיא.

5. הרחקת מחיר קטיעת ההפסד במהלך ביצוע העסקה - מחיר קטיעת ההפסד תוכנן מבעוד מועד על סמך שיקולים טכניים או אחרים, והוא נועד להגן על המשקיע כדי שלא יפסיד סכומי כסף גדולים מדיי. הרחקת מחיר קטיעת ההפסד כאשר העסקה פועלת הפוך מהמצופה (מתוך ציפייה לשינוי המגמה וחזרה לרווח) תצליח לעתים להפוך עסקה כושלת לרווחית, אך כאשר המגמה השלילית תמשך ההפסדים יהיו כבדים בהרבה מהמתוכנן.

6. החלפת מסגרת הזמן לעסקה - אחת מהטעויות הנפוצות היא החלפת מסגרת הזמן לפיה מתייחס המשקיע או הסוחר לעסקה פתוחה. למשל, סוחר תוך יומי (day trader) נכנס לעסקה מתוך כוונה לממשה בתוך דקות אחדות, אך היא לא פועלת כצפוי. במקום לסגור אותה ולחפש הזדמנות אחרת - איכותית יותר, הוא משנה את מסגרת הזמן מעסקה תוך יומית לעסקה לטווח ארוך יותר. ברוב המקרים "תרגיל" כזה יגרום להפסדים כבדים יותר מהמתוכנן.

7. החלפת התבנית במהלך העסקה - לעתים משקיעים נכנסים לעסקה על סמך תבנית מסוימת, והעסקה לא פועלת כמצופה. ואז, במקום לממש את ההפסד ולחפש הזדמנות אחרת איכותית יותר, הם "מזהים" תבנית אחרת ומשכנעים את עצמם להישאר עם העסקה פתוחה... גם פעולה כזו תסתיים, בדרך כלל, בהפסד גדול יותר מהמתוכנן.

אומרים ש- "אדם נבון לומד מהניסיון שלו, חכמים לומדים מהניסיון של אחרים." היה חכם ולמד מניסיונם של אחרים, אין צורך שתחזור על הטעויות שהצגנו במאמר זה (חלקים א' ו- ב') כדי שתפיק את הלקחים שלך.



בהצלחה במסחר ! צוות אתר ברוקר


 

 

 

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית