לקבלת הצעה

שיטת מסחר והשקעות המתאימה לאנשים עובדים

למסחר תוך יומי יש את היתרונות שלו, אך לרבים הוא אינו מתאים. שיטת פעולה חלופית, היא מסחר המבוסס על מסגרת זמן יומית

צוות ברוקר


שיטת מסחר והשקעות המתאימה לאנשים עובדים

רבים מהמתעניינים בפעילות בשוק ההון נרתעים בגלל החשש מהזמן הרב שידרשו להשקיע במהלך יום המסחר. תרמו לכך בתי הספר הרבים המקדמים את הרעיון של מסחר תוך-יומי (day trading) ומלמדים כיצד לעשות זאת.

למסחר תוך יומי יש את היתרונות שלו, אך לרבים הוא אינו מתאים. שיטת פעולה חלופית, היא מסחר המבוסס על מסגרת זמן יומית. מדובר בעצם על קבלת החלטות המתבצעת פעם ביום, לאחר סגירת יום המסחר הנוכחי או לפני פתיחת יום המסחר הבא. מסחר באופן כזה מתאים למניות, צמדי מטבעות, סחורות ועוד, ויש לו מספר יתרונות בולטים לעומת מסחר תוך-יומי.


ראשית, הוא אינו מצריך השקעת זמן רב מול מסכי המחשב. בשונה מסוחר תוך-יומי (day trader) המשקיע שעות רבות מול מסך המחשב מדיי יום, הסוחר המקבל החלטות על בסיס יומי יקדיש בדרך כלל מספר דקות פעם אחת ביום לצורך סריקת השוק וקבלת החלטות.

בנוסף, קבלת ההחלטות כאשר השוק אינו פעיל (במקרה של מניות וחוזים עתידיים) או רגוע (במקרה של מטבעות) מאפשרת לקבל את ההחלטות בנינוחות, ברוגע ובשיקול דעת. הסוחר אינו חושש מאיבוד עסקה בגלל ניתוח איטי של השוק או הקדשת מחשבה נוספת, ואף יכול לבחון את התמונה הכוללת של תיק ההשקעות שלו וכך לנהל את הסיכונים בצורה טובה יותר.

יתרון שלישי, ומאוד חשוב, הוא שבשיטת פעולה כזו הסוחר לא נמצא מול מסכי המחשב כאשר השוק פעיל, ולכן נחסך ממנו הפיתוי להגיב לכל רעש ולכל תנודה של השוק. הניסיון מלמד שרוב הסוחרים מגיבים לפיתויים כאלה באופן שפוגע באופן קשה בביצועיהם.

כיצד סוחרים בפועל במסגרת זמן יומית?


המסחר בפועל מורכב משני אלמנטים. הראשון הוא אסטרטגיית מסחר. ישנן אין-ספור אסטרטגיות מסחר בעלות תוחלת רווח חיובית, וכל סוחר חייב שתעמוד לרשותו לפחות אחת כזו. אנו באתר ברוקר ממליצים לסוחרים בתחילת דרכם להעדיף אסטרטגיות מסחר עוקבות מגמה מכיוון שבדרך כלל הן פשוטות יותר ליישום ופוטנציאל הרווח שלהן גבוה יותר.

האלמנט השני הוא אופן ביצוע העסקאות בפועל. לאחר שהסוחר מאתר את העסקה הפוטנציאלית בהתאם לאסטרטגיית המסחר שלו, הוא מזין למערכת המסחר פקודות אוטומטיות, כך שכאשר השוק ייפתח, במידה ויתקיימו התנאים שהגדיר, הברוקר יחנוך עבורו את העסקה.

הפקודות האוטומטיות שמזינים למערכת המסחר צריכות לכלול את המחיר שבו נרצה לחנוך את העסקה, את גודל העסקה ומחיר קטיעת הפסד למקרה שהדברים לא יתפתחו כמצופה. סוחרים רבים מזינים למערכת המסחר גם פקודת מימוש רווח למקרה שהמחיר ינוע במהירות בכיוון הרצוי להם.

לסיכום, מסחר המבוסס על נרות יומיים מתאים לאנשים עסוקים המעוניינים ליהנות מהכנסה נוספת בזכות הפעילות בשוק ההון. יתרון נוסף הוא הפחתה משמעותית של האתגרים המנטאליים עמם על הסוחר להתמודד. יחד עם זאת, כמו בכל פעילות בשוק ההון, יש צורך ללמוד או לפתח אסטרטגיית מסחר איכותית אחת לפחות, ולנהל את הסיכונים בתבונה.


השוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית