לקבלת הצעה

מהי הדרך העדיפה לביצוע מסחר בוול סטריט?

בפני ישראלים המעוניינים לבצע מסחר עצמאי בוול סטריט ניצבות שלוש חלופות עקרוניות. כמובן שלכל אחת מהחלופות יש את היתרונות והחסרונות היחסיים שלה

צוות ברוקר

מהי הדרך העדיפה לביצוע מסחר עצמאי בוול סטריט?

בפני ישראלים המעוניינים לבצע מסחר עצמאי בוול סטריט ניצבות שלוש חלופות עקרוניות. כמובן שלכל אחת מהחלופות יש את היתרונות והחסרונות היחסיים שלה, וגם לגופים השונים הפועלים בתוך כל קטגוריה ישנם יתרונות וחסרונות יחסיים. כרגיל, כל סוחר צריך לבצע את עבודת המחקר שלו, להעריך את היתרונות והחסרונות היחסיים בהתאם לצרכים ולהעדפות האישיים שלו, לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר עבורו.

בנק

ניתן לבצע מסחר עצמאי בבורסה האמריקאית, כמו בכל בורסה או שוק פיננסי אחר, באמצעות הבנק בו מתנהל חשבונכם. מעבר להרגשת הביטחון שרובנו חשים ביחס לבנק, יתרון עקרוני נוסף הוא היכולת לפעול בכל הבורסות והשווקים בעולם. בין שתרצו לקנות מניה בבורסה האמריקאית, לקנות אופציית פוט בבורסה הגרמנית או להמר שחברה המונפקת בבורסה המצרית עומדת בפני פריצת דרך עסקית מרשימה, הבנק ידע לספק לכם פתרון שמבחינתכם יהיה פשוט ליישום.

הבנקים גם ישמחו להעניק לכם ייעוץ, לספק סקירות כלכליות ולהציע חלופות שאינן קשורות למסחר עצמאי בבורסה.

מנקודת מבטו של הסוחר העצמאי, לעבודה מול הבנק ישנם שני חסרונות בולטים. הראשון הוא עלויות ביצוע העסקאות. אלא אם יש לכם כוח מיקוח חזק במיוחד, העלויות שלכם יהיו גבוהות מבשאר החלופות המוצגות בהמשך המאמר. החיסרון השני, והוא משמעותי מאוד לסוחר העצמאי, טמון ביכולת להשתמש במגוון כלי ניתוח, סוגי פקודות מתקדמות, ולהוציא לפועל פקודות מסחר במהירות.


בית השקעות

גם רבים מבתי ההשקעות הפועלים בארץ ישמחו לאפשר לכם לפתוח אצלם חשבון למסחר עצמאי בוול סטריט. בדרך כלל הם עושים זאת באמצעות שיתוף פעולה עם ברוקר מתמחה.

הפעילות באמצעות בית השקעות תחייב פתיחת חשבון מסחר (דבר שלא נדרש בעבודה מול הבנק בו כבר יש לכם חשבון עובר ושב), ותדרוש מכם ללמוד לתפעל את מערכת המסחר באמצעותה תסחרו בפועל בוול סטריט.


מגוון השווקים בהם בית ההשקעות יאפשר לכם לסחור יהיה מוגבל, בדרך כלל לבורסה בתל אביב ולוול סטריט, אך מצד שני תיהנו מכלי ניתוח, פקודות מתקדמות ומהירות ביצוע - הכול בהתאם לברוקר הספציפי דרכו בית ההשקעות פועל.


עלויות ביצוע המסחר יהיו, בדרך כלל, נמוכות יותר מאשר ביצוע המסחר באמצעות הבנק, ודומות לשימוש בשירותיו של ברוקר מתמחה.


ברוקר מתמחה

בארץ ובעולם פועלים אין-ספור ברוקרים המתמחים בבורסות ובסוגי ניירות הערך השונים. במאמרים אחרים התייחסנו לשיקולים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת ברוקר, כאן רק נדגיש שבדרך כלל עבודה מול ברוקר מתמחה תהיה הדרך הזולה ביותר לסחור באופן עצמאי בבורסה, והדבר עשוי להיות מאוד משמעותי לסוחרים אקטיביים.

בדרך כלל, סוחרים עצמאיים מתמקדים בשוק מסוים, נניח מסחר במניות בוול סטריט, אופציות על מניות בבורסה האמריקאית, או מניות בבורסה של תל אביב, ולכן העובדה שכל ברוקר מתמחה בשוק מסוים אינה מהווה עבורם חיסרון משמעותי.


בזכות ההיצע הגדול של ברוקרים מתמחים (ביחס למסחר באמצעות הבנק או דרך בית השקעות), יש לסוחר העצמאי את הגמישות הרבה ביותר בבחירת מערכת המסחר שעונה בצורה הטובה ביותר לצרכיו, הברוקר שמעניק את השירותים הנלווים להם הוא זקוק, ובחירת הברוקר שפועל תחת הרגולציה והפיקוח המספקים לסוחר את הרגשת הביטחון הנדרשת.


הצלחה במסחר עצמאי בבורסה עוברת גם דרך בחירת הערוץ דרכו תבצעו את המסחר, מידת התאמתו לצרכים שלכם, העלויות הכרוכות בו, והשירותים הנלווים שהוא מעניק. שלוש הדרכים העקרוניות לביצוע המסחר - באמצעות הבנק, דרך בית השקעות או בעזרת ברוקר מתמחה, מציעות יתרונות וחסרונות יחסיים. גם לאחר שבחרתם בדרך המתאימה לכם ביותר, עליכם לבחור את הבנק, בית ההשקעות או הברוקר הספציפיים אתם תעבדו, וגם כאן, כמובן, עליכם לשקול את היתרונות והחסרונות היחסיים של כל חברה.

כיצד לבחור בית השקעות לשנת 2024 ? לחץ כאן

 

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית