לקבלת הצעה

מהי בורסת ניו יורק ?

הבורסה הגדולה בעולם מבחינת השווי השוק הכולל של החברות הנסחרות בה - 26.6 טריליון דולר


מהי בורסת ניו יורק ?

הבורסה לניירות ערך בניו יורק (מכונה גם - "וול סטרייט" או "NYSE"), היא הבורסה הגדולה בעולם מבחינת השווי השוק הכולל של החברות הנסחרות בה - 26.6 טריליון דולר (נכון ל- אוגוסט 2021). מטה הבורסה ממוקם במחוז הפיננסי של מנהטן תחתית, ניו יורק.

היסטוריה

בורסת ניו יורק היא מהבורסות הוותיקות בעולם, ושורשיה נעוצים בד בבד עם עצמאות ארצות הברית. בשנת 1792 התאחדו 24 ברוקרים בהסכם הנקרא "הסכם בוטון ווד", ובהסכם זה הם יצרו פלטפורמה למסחר במניות, שבהמשך תהפוך לבורסת ניו יורק. באותם ימים נסחרו בבורסת ניו יורק בעיקר חברות ממשלתיות, ועוד קומץ בנקים בבעלות פרטית.

במהלך המחצית הראשונה של המאה ה19 הלכה הבורסה והתמסדה, ואומצו רפורמות ורגולציות המסדירות את המסחר. בשנת 1865 התמקמה בורסת ניו יורק במיקומה הנוכחי.

מאפייני הבורסה

בורסת ניו יורק היא הבורסה הגדולה בעולם במונחי שווי השוק של החברות הנסחרות בה - 26.6 מיליארד (נכון לאוגוסט 2021), וכן היא הבורסה הגדולה בעולם מבחינת היקף המסחר - 1452 טריליון דולר הועברו מיד ליד בבורסה זו במהלך חודש אוגוסט 2021. הבורסה נמצאת במקום השני מבחינת מספר החברות הרשומות בה, 2400 נכון לשנת 2016, שנייה רק לבורסת הנאסד"ק.

בורסת ניו יורק שעות פתיחה

הבורסה בניו יורק פתוחה למסחר בימים שני עד שישי בין השעות 9:30 - 16:00 על פי שעון ניו יורק (15:30 - 22:00 בשעון ישראל בחורף, ו16:30 - 23:00 בשעון ישראל בקיץ). בשעות הפתיחה והסגירה של הבורסה מצלצל פעמון הבורסה המסורתי, על מנת להודיע לסוחרים על פתיחתו וסגירתו של המסחר.

בבורסת ניו יורק נסחרות כמה מהחברות הגדולות בעולם, בניהן "ברקשייר האת'רווי" של המשקיע המפורסם וורן באפט, בנק "ג'י פי מורגן צ'ייס", חברת "ויזה", ענקית התרופות "ג'ונסון אנד ג'ונסון", ענקית הקמעונאות "וולמארט", "בנק אוף אמריקה", ענקית הקמעונאות "הום דיפו", "מאסטר - קארד", "קוקה קולה", "וולט דיסני", "מקדונלד'ס", "בואינג", חברת התרופות וחיסוני הקורונה "פייזר" ועוד. בנוסף, מספר חברות ישראליות נסחרות בבורסת ניו יורק, דוגמת "טבע תעשיות פרמצבטיות".

השוואת עמלות למסחר בוול סטריט

נהוג להשוות את בורסת ניו יורק לבורסת הנאסד"ק. בורסת ניו יורק, נחשבת לבורסה מסורתית יותר, וחדשנית פחות. בבורסת ניו יורק רשומות חברות מכל הסקטורים, בשונה מבורסת הנאסד"ק, בה רשומות בעיקר חברות טכנולוגייה. אחד המצביעים על הבדל זה הוא מדד הדאו ג'ונס, מדד של 30 תאגידי ענק אמריקנים, אשר מתייחד בכך שכלולות בו חברות מכל הסקטורים. כתוצאה מגיוון סקטוריאלי זה, 28 חברות מתוך אותן 30 רשומות בבורסת ניו יורק.

בורסת ניו יורק מפעילה את המדד "NYSE Composite", הכולל את כל החברות בבורסת ניו יורק, למעט בודדות בעלות שווי נמוך במיוחד.

בורסת ניו יורק היא חברה ציבורית בבעלות התאגיד "Intercontinental Exchange", המפעיל מספר רב של בורסות ברחבי העולם, ונסחר בעצמו בבורסת ניו יורק.

מעוניין לקבל הצעות למסחר בבורסת וול סטריט ?
ניתן למלא את טופס הפרטים ונציג יחזור בהקדם

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית