לקבלת הצעה

עמלות מסחר בבורסה - מה חשוב לדעת ?

השוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה 2024

צוות ברוקר

עמלות מסחר בבורסה - עד כמה הן חשובות לסוחר העצמאי?


האם לסוחר העצמאי חשוב לקחת בחשבון את עמלות המסחר בבורסה? ואם כן, באיזה אופן? על השאלות החשובות האלה נענה במאמר החשוב הזה.


מה הן בכלל עמלות מסחר?


עמלות מסחר בבורסה נגבות על-ידי הברוקר, או הבנק, עבור קנייה ומכירה של ניירות ערך. הן, בעצם, חלק מהעלויות שיש לסוחר או למשקיע בניהול תיק ההשקעות.

בדרך כלל, גובה העמלה יהיה יחסי לגודל העסקה, למשל: סנט למניה, 7 דולר לחוזה עתידי, או חצי פיפס ללוט בעסקת מט"ח. לעתים הברוקר קובע גם עמלת מינימום למקרה שבו הסוחר מבצע עסקה על כמות קטנה במיוחד של מניות.



האם חשוב לקחת את עמלות המסחר בחשבון?


בהחלט!


כמו בכל עסק, גם בפעילות מסחר עצמאית יש הוצאות והכנסות, ושליטה על ההוצאות היא מרכיב קריטי בהצלחה. הדבר חשוב במיוחד למי שמבצע מסחר עצמאי בבורסה, מכיוון שלסוחרים עצמאים יש נטייה להרבות בביצוע פעולות מסחר.

יחד עם זאת, עלינו לזכור שבדיוק כמו בכל עסק, המיקוד העיקרי שלנו אינו לחסוך בהוצאות, אלא להרבות בהכנסות. והוצאות, כולל עמלות מסחר, הן חלק מההוצאות הנדרשות בכדי לייצר את ההכנסות האלה.

לכן, למשל, בבחירת הברוקר עמו נבחר לעבוד, גובה עמלות המסחר הן שיקול חשוב, אך לא יחיד. אלמנטים נוספים שיסייעו לנו להגדיל את הרווחים עשויים להיות חשובים יותר. לדוגמה: מהירות ביצוע הפקודות, הדרכה, תמיכה טלפונית וכדומה.



כיצד נכון להתייחס לעמלות המסחר?


אנו לא ממליצים להתייחס לעמלות המסחר כחלק מתהליך ההחלטה על חניכת עסקה. זוהי הסחת דעת מיותרת שתסיט אתכם מהשיקולים הנכונים. חניכת פוזיציה צריכה להתבסס אך ורק על איתותים שמספקת אסטרטגיית המסחר שלכם, או על הצפי לכיוון התנועה העתידי של המנייה, לא על גובה העמלה.

הזמן הנכון לקחת בחשבון את נושא העמלות הוא בעת תכנון ובדיקת אסטרטגיית המסחר שלכם. כחלק מתכנון אסטרטגיית המסחר עליכם לקחת בחשבון את כל העלויות הכרוכות בביצוע העסקאות, כולל עמלות המסחר. כאשר אתם בודקים את מידת האפקטיביות של אסטרטגיית המסחר שתכננתם, עליכם להכניס לחישובים את אלמנט עמלות המסחר, כמו גם אלמנטים נוספים שעלולים לפגוע ברווחיות במסחר חי.


למשל, גובה העמלה הנפוץ בקניית מניות בבורסה האמריקאית הוא סנט למניה. אם אסטרטגיית המסחר שלכם קובעת שלאחר מהלך של 5 סנט תממשו רווח, המשמעות היא שעמלת המסחר תהווה 20% מההכנסות שלכם בעסקה רווחית. כמובן שגם בתנאים כאלה ייתכן שלאסטרטגיה יש תוחלת רווח חיובית, אך אין ספק שמשקל העמלה מתוך סך הכול ההכנסות מקשה על יצירת רווחיות משמעותית.

אם במקום במרחק של 5 סנט ממחיר הכניסה, אסטרטגיית המסחר היתה מציבה את יעד הרווח במרחק של 10 סנט, מרכיב עמלת המסחר היה יורד ל- 10% מההכנסות. חצי מהמקרה הראשון, אך עדיין גבוה יחסית.

במסחר סווינג, או בהשקעות לטווחים ארוכים, שבהם אנו מצפים למהלכים של דולרים במחיר המניה, מרכיב העמלה כבר יהפוך לזניח.


במסחר עצמאי בבורסה לעמלות המסחר עשויה להיות השפעה רבה על רווחיות הסוחר. בדרך כלל, ככל שמסגרת הזמן בה פועלים קטנה יותר, כך ההשפעה היחסית של העמלות גדלה.

המקום הנכון לקחת את עמלות המסחר בחשבון הוא בעת תכנון ובדיקת אסטרטגיית המסחר שלנו. במהלך המסחר השוטף, המתבסס כמובן על האסטרטגיות שבדקנו היטב, זו תהיה טעות להתייחס לעמלות המסחר.


להשוואת עמלות מסחר בבורסה 
2024

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית