לקבלת הצעה

ניצול הזדמנויות בשוק ההון

לעתים הבורסה או שווקים פיננסיים אחרים מספקים הזדמנויות לא-צפויות

צוות ברוקר

ניצול הזדמנויות בשוק ההון

לעתים הבורסה, או שווקים פיננסיים אחרים, מספקים הזדמנויות לא-צפויות, או כאלה החורגות מאסטרטגיית הפעולה שלנו. לנו, כסוחרים עצמאיים שאינם מחויבים לכללי השקעה כאלה ואחרים, יש את האפשרות לנסות לנצל את ההזדמנויות האלה כדי להפיק רווח מהיר. כמובן שאנו יכולים גם לוותר עליהן, ולהישאר נאמנים לשיטת העבודה המוגדרת והבדוקה שלנו. לכל אחת משתי הגישות יש את ההיגיון, היתרונות והחסרונות שלה.


דוגמאות להזדמנויות שהשוק עשוי לספק

ירידת מחירים משמעותית בבורסה. מדיי פעם הבורסה, כל בורסה, סופגת ירידה של 10% ויותר. אחת למספר שנים היא סופגת ירידה גדולה אפילו פי 3 ויותר. משקיעים המאמינים שהמגמה הכללית של הבורסה היא עלייה, יכולים לנצל ירידות כאלה לצורך רכישת תעודות סל, או מניות של חברות אטרקטיביות, בהנחה משמעותית וכך להגדיל את התשואה שיפיקו מהמסחר.

חדשות שליליות על מנהל כלשהו, על חברה מסוימת או על ענף מסוים. כאשר מתפרסמות חדשות כאלה, השוק נוטה להגיב בהורדת המחיר של המניות הרלוונטיות. אם המשקיע מאמין שהחדשות האלה לא יגרמו לשינוי בר-קיימא בעתיד הרווחים של החברות, מדובר בהזדמנות.


אירועים פוליטיים, מאקרו כלכליים או גלובליים אחרים המוציאים את השוק מאיזון ועשויים לספק הזדמנות לרכוש במחירי מבצע סחורות, מדדי מניות, או מטבעות.


היווצרות בועה מהווה גם היא הזדמנות עבור משקיעים היודעים לצפות נכון את מועד התפוצצות הבועה ולהרוויח מעסקאות שורט או מרכישת אופציות פוט.


מה חשוב לקחת בחשבון באת ניסיון לנצל הזדמנויות?

כאשר בית השקעות או משקיע מוסדי מזהה הזדמנות בשוק ההון, בדרך כלל יש לו את הידע, הניסיון, הקשרים והכלים לנצל אותו באופן אפקטיבי. סוחרים עצמאיים בבורסה, הן בגלל מגבלות הידע והניסיון שלהם, והן מכיוון שמדובר בהון האישי שלהם, חייבים לקחת בחשבון שלושה אלמנטים מרכזיים:


1. רמת ההיכרות שלהם עם השוק הנדון

זיהוי הזדמנות בשוק זה דבר אחד, והיכולת לנצל אותה ביעילות זה דבר אחר. למשל, לאחרונה ירדו מחירי הנפט באופן משמעותי, ובהנחה שבסופו של דבר המחירים יחזרו לרמתם ה- "רגילה" בשנים האחרונות, רבים זיהו את ההזדמנות הגלומה בהשקעה בנפט.

כאן עולות השאלות, עד כמה המשקיע הפרטי מכיר את הדרכים השונות להשקיע בנפט? האם הוא מכיר את המאפיינים של כל אחת מהם? האם הוא מודע לסיכונים הגלומים בכל אחת מהן?

ככלל, לכל אחד מהשווקים הפיננסיים ישנם מאפיינים ייחודיים משלו, ולכן גם גלומים בו סיכונים ייחודיים. לכן מומלץ למי שמבצע מסחר עצמאי בבורסה לא לחרוג מהשוק שהוא כבר מכיר.

מי שמנוסה במסחר עצמאי בבורסה, ומזהה, למשל, הזדמנות קנייה בנפט, עדיף שיחפש דרכים לנצל זאת בעזרת כלים הנסחרים בבורסה שהוא כבר מכיר, ולא בעזרת כלים שאת מאפייניהם אינו מכיר. אם מדובר על מסחר בוול סטריט, למשל, ניתן להשקיע בנפט באמצעות קניית מניות של חברות הפועלות בענף, או של תעודות סל על ענף הנפט או ענף האנרגיה.

אם מדובר בסוחר הפועל בבורסת תל-אביב, יתכן שעדיף שיחפש ניירות ערך הנסחרים בבורסה הזו, גם אם לכאורה הם מעט פחות אטרקטיביים מניירות ערך אחרים שאת מאפייניהם והסיכונים הגלומים בהם אינו מכיר.

השקעה באמצעות רכישת, נניח, חוזים עתידיים, גם אם טמון בהם פוטנציאל רווח גדול יותר, תחייב את המשקיע העצמאי לרכוש ידע חדש ותחשוף אותו לסיכונים שהוא אינו מכיר.


2. טווח הזמן שבו אנו מצפים שהעסקה תסתיים

כאשר הסוחר העצמאי מזהה הזדמנות, עליו להעריך את משך הזמן שיידרש עד שההזדמנות הזו תוכיח את עצמה וניתן יהיה לממש את הרווח (כמובן, בהנחה שזיהוי ההזדמנות יתברר כמוצלח).

למשל, עקב פיגוע טרור גדול, מגפת הקורונה או כל סיבה אחרת, מחירי מניות החברות הפעילות בענף התיירות (חברות תעופה, מלונות וכדומה) ירדו באופן משמעותי. מתוך הנחה שבסופו של דבר התיירות העולמית תתאושש, יתכן שמדובר בהזדמנות.

אך כאן המשקיע צריך לנסות ולאמוד את משך הזמן שיידרש להתאוששות הזו, וחשוב יותר, משך הזמן שיידרש להתאוששות ברמת הרווחיות של החברות הפעילות בענף. נניח שהמשבר יצר הזדמנות לרווח של כ- 25% על ההשקעה, הרי יש הבדל אם הרווח הזה יושג בתוך שנה אחת או רק לאחר חמש שנים!


3. ניהול סיכונים

תמיד, בכל השקעה, על המשקיע העצמאי לקחת בחשבון שיקולי ניהול סיכונים.

למשל, אם נמשיך את הדוגמה של המשבר בענף התיירות, רכישת מניה של חברה מסוימת תחשוף את המשקיע לאפשרות שהחברה לא תצליח להתגבר על המשבר, תפשוט רגל, ומלוא השקעתו תרד לטמיון. לעומת זאת, רכישת תעודת סל על ענף התיירות תהיה הרבה פחות מסוכנת.

המשקיע גם חייב לקחת בחשבון את האפשרות שהשיפור לא יתרחש בקצב שצפה, או שהדברים כלל לא יתפתחו כפי שתכנן. לכן הוא חייב להחליט מראש על התנאים שצריכים להתקיים כדי שיקטע הפסדים, או כדי שיעדכן את תכנית ניהול הפוזיציה.


מדי פעם, מסחר עצמאי בבורסה חושף את הסוחרים להזדמנויות יוצאות דופן. אם כאשר תזהו הזדמנות כזו תיקחו בחשבון את מידת ההיכרות שלכם עם השוק בו הופיעה ההזדמנות, את טווח הזמן בו אתם מצפים לממש את הרווח מהפוזיציה שאתם מתכננים לחנוך, ותנהלו את הסיכונים בשמרנות הנדרשת, תוכלו להגדיל את התשואות של תיק ההשקעות שלכם באופן משמעותי.

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית