לקבלת הצעה

טיפים למקסום הרווח במסחר עצמאי בבורסה

הצלחה במסחר עצמאי בבורסה היא תוצאה של שלושה מרכיבים

צוות ברוקר

טיפים למקסום הרווח במסחר עצמאי בבורסה

הצלחה במסחר עצמאי בבורסה היא תוצאה של שלושה מרכיבים. מקסום הרווחים בעסקאות המוצלחות, מזעור ההפסדים בעסקאות כושלות וניהול הסיכונים כך שרצף של הפסדים לא יגרום לנזק חמור מדי.



במאמר זה נציג מספר טיפים המסייעים למקסם את הרווחים במסחר עצמאי בבורסה. די בכל אחד מהטיפים בפני עצמו כדי לשפר את פוטנציאל הרווח מהמסחר, אך כפי שנראה בהמשך, שילובם לכדי שיטת ניהול עסקה כוללת, עשוי להניב רווחים מפתיעים בגודלם.


קבעו מראש יעד רווח ראשוני

עוד לפני חניכת הפוזיציה, בהתאם לניתוח שבצעתם למניה, הגדירו את מחיר יעד הרווח הראשוני. יעד הרווח הראשוני הוא המחיר שלהערכתם קיים סיכוי גבוה שמחיר המניה יגיע אליו, ושעד שזה יקרה לא תממשו רווחים.

קביעת יעד רווח ראשוני תקל עליכם להתמודד עם הדחף לממש רווחים בטרם עת, שהוא אחת מהבעיות המונעות מסוחרים עצמאיים לממש את מלוא פוטנציאל הרווחים גם כאשר צפו נכון את כיוון תנועת המניה.

כל עוד המגמה נמשכת, השאירו לפחות חלק מהפוזיציה

כאשר מחיר המניה מגיע ליעד הרווח הראשוני שקבעתם, מומלץ לממש חלק מהפוזיציה, נניח 50% ממנה. מימוש רווח חלקי יבטיח שהעסקה הנוכחית תכניס לחשבון המסחר שלכם רווח כלשהו, דבר שיקל עליכם, מבחינה פסיכולוגית, להישאר בתוך השוק עם שאר הכמות.

נניח שזיהיתם מנייה הנמצאת במגמת עלייה, ורכשתם 100 יחידות שלה במחיר של 50$. ונניח גם, שיעד הרווח הראשוני שלכם הוא 55$ - רווח של 10%. בהנחה שמחיר המניה ימשיך לנוע בהתאם למגמה, כאשר הוא יגיע ל- 55$ אתם עשויים לממש חצי מהכמות - 50 מניות, ולהישאר בשוק עם 50 המניות הנותרות. כל עוד אין סימנים לסיום מגמת העלייה, אתם יכולים להישאר בתוך הפוזיציה החלקית שנותרה לכם, וליהנות מרווחים הולכים וגדלים. כאשר, מסיבה כלשהי, תחששו שמגמת העלייה נבלמת, תוכלו לממש את כל הכמות הנותרת או את חלקה במחיר הגבוה יותר מיעד הרווח הראשוני שלכם, נניח ב- 60$.


מנהלי ההשקעות המקצועיים ובתי ההשקעות יודעים שמדי פעם הם יצליחו בשיטה זו ליהנות ממהלכים של עשרות רבות, ואפילו של מאות אחוזים. כאשר מדובר על עליית מחיר כל כך משמעותית, אפילו 25% מהפוזיציה הראשונית יתרמו לחשבון המסחר שלכם רווח מאוד משמעותי.


היעזרו בפקודת קטיעת-הפסד-עוקב (trailing stop)

כדי להבטיח שפוזיציה רווחית לא תהפוך לעסקה מפסידה, ביכולתכם לעדכן את פקודת קטיעת הפסד בהתאם להתקדמות המחיר. באופן כזה, כאשר המגמה תיבלם והמחיר ינוע נגדכם, פקודת קטיעת ההפסד תוודא שייתרת הפוזיציה שהשארתם לצורך מקסום הרווחים תמומש מבלי שנגרם נזק לחשבון המסחר שלכם.

דוגמה מעשית למקסום הרווחים במסחר עצמאי בבורסה

בואו ניקח כדוגמה את מניית חברת הרכב TESLA. נניח שאסטרטגיית המסחר שלכם ספקה איתות לרכוש את המניה בחודש דצמבר 2019, לאחר שמגמת העלייה החלה, וגם מחיר המניה ביצע תיקון והצליח לפרוץ את השיא האחרון שלו (הקו הכחול). נניח שרכשתם 100 מניות במחיר של 360$. נניח גם שאת מחיר קטיעת ההפסד מיקמתם מתחת לתיקון (הקו השחור) במחיר של 325$. מכיוון שמדובר בהפסד פוטנציאלי של כ- 10%, החלטתם למקם את יעד הרווח הראשוני במחיר הגבוה ב- 20% ממחיר הכניסה שלכם, כ- 435$ (החץ הסגול).

מסחר עצמאי בבורסה

כאשר המחיר הגיע למחיר הזה, מימשתם חצי מכמות המניות, כלומר מכרתם 50 מהמניות שהיו ברשותכם, והכנסתם לחשבון המסחר שלכם 21,750$. במילים אחרות, החזרתם לחשבון המסחר שלכם כ- 60% מההון שהשקעתם, ועדיין נותרתם עם חצי מהפוזיציה.

בנוסף, כדי להגן על עצמכם למקרה שמחיר המניה יתחיל לרדת, אתם מקדמים את מחיר קטיעת ההפסד למחיר הקנייה שלכם. באופן כזה, התסריט הגרוע ביותר האפשרי הוא שעל חצי מהפוזיציה כבר הרווחתם 20%, ועל חצייה האחר לא תרוויחו ולא תפסידו.

בואו נמשיך. בכל פעם שמחיר המניה יבצע תיקון, כלומר ירד למשך מספר ימים, ואז יחזור לעלות ויפרוץ לשיא חדש, תעלו את מחיר קטיעת ההפסד (עכשיו גם הוא כבר יניב רווח!) מתחת לשפל האחרון (החיצים הכחולים). באופן כזה, אתם מבטיחים רווח הולך וגדל על מחצית הפוזיציה שנשארה פתוחה.

מסחר עצמאי בבורסה

בשלב מסוים, אולי לאחר עלייה של 100% במחיר, אולי אחרי איתות טכני כזה או אחר, תוכלו, למשל, לממש חצי מהפוזיציה הנותרת, כלומר 25 מניות, להזרים לחשבון המסחר שלכם רווח משמעותי, ועדיין לשמור על פוטנציאל להגדלת הרווח אם המגמה תימשך.


הצלחה במסחר עצמאי בבורסה מורכבת מהיכולת לממש את מרב הפוטנציאל בעסקאות המרוויחות, למזער את הנזק בעסקאות המפסידות, ולנהל סיכונים באופן כזה שרצף של עסקאות מפסידות לא יגרום לנזק גדול מדיי לחשבון המסחר. שלושת הטיפים שהוצגו במאמר זה, המשתלבים לכדי שיטת ניהול עסקה כוללת היכולה להתאים לכל אסטרטגיה של זיהוי הזדמנויות מסחר יסייעו לכם במשימה של מקסום פוטנציאל הרווחים בעסקאות המצליחות.

השוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית