לקבלת הצעה

למה ההצלחה במסחר מסוכנת?

רצף של רווחים עלול לגרום לסוחר למצב של אופוריה. במצב כזה אופן ההתנהלות שלו ייפגע והדבר יביא לנפילתו

צוות ברוקר

למה ההצלחה במסחר מסוכנת?

אחת מהתופעות הכואבות ביותר היא שלאחר רצף של הצלחות במסחר, כאשר הסוחרים סוף סוף מרגישים שעלו על דרך המלך, הם חווים הפסד גדול מאוד המוחק את כל הרווחים שהשיגו, ולעתים אף את כל תיק המסחר שלהם.

מדוע זה קורה?

רצף של רווחים עלול לגרום לסוחר למצב של אופוריה. במצב כזה אופן ההתנהלות שלו ייפגע והדבר יביא לנפילתו. מהם התחומים המועדים לפורענות ושעליהם עלינו להקפיד?




ניהול סיכונים

אחת מהסכנות הגדולות הנובעות מרצף של הצלחות היא התחושה שאנו "לא יכולים להפסיד", או ש- "עלינו לרמה הבאה" מבחינת הרמה והיכולת שלנו, ואז אנו עלולים להגדיל את הסיכונים שאנו לוקחים לרמה גבוהה מדיי.

מחשבות כמו, "למה להרוויח רק 1% מהתיק בכל עסקה ולא 10%?" או "למה לנהל עסקה אחת בלבד כל פעם ולא כמה עסקאות בו-זמנית?" יתחילו להציף אותנו וכמו שאמרנו אנו עלולים למצוא את עצמנו חשופים להפסדים גבוהים מדיי.


התפשרות על התבנית
התחום הבעייתי השני הוא התפשרות על תבנית הכניסה לעסקה. חייבים להבין שהסטטיסטיקה שלנו לגבי מידת ההצלחה של האסטרטגיה שלנו, וגם איכות התוצאות שהשגנו עד כה, הן תולדה של אסטרטגיית מסחר מאוד מוגדרת. כאשר אנו מתפשרים על איכות התבניות המביאות אותנו לחנוך עסקאות, באופן אוטומטי אנו מקטינים את סיכויי ההצלחה.

רצף ההצלחות עשוי ליצור אשליה שכל עסקה תניב רווח. מצב זה כמובן אינו נכון, וככל שנסטה יותר מהאסטרטגיות הבדוקות שלנו כך הסיכוי לעסקאות מפסידות ילך ויגדל.


אי עמידה במחיר קטיעת ההפסד
זוהי הטעות הקטלנית מכולן!
לאחר רצף של הצלחות האופוריה המתפתחת אצל סוחרים רבים גורמת להם להאמין שהם "לא יכולים להפסיד", גם אם בשלב מסוים העסקה הולכת נגדם, ואף עברה את מחיר קטיעת ההפסד. התוצאה של מצב כזה היא שהפסד קטן - המהווה חלק מהסטטיסטיקה הנורמלית של מסחר במניות, יהפוך להפסד גדול שעלול אף למחוק את כל תיק המסחר.

עמידה במחיר קטיעת ההפסד - תמיד, לא רק לאחר רצף של הצלחות, היא תנאי בסיסי והכרחי להצלחה במסחר בבורסה. בלעדיה התוצאה הסופית שישיג הסוחר ידועה מראש - מחיקת התיק.

לסיכום, ברור שכל הסוחרים מעוניינים ליהנות מרצף של עסקאות מרוויחות. יחד עם זאת, עלינו להיות מודעים לסכנות הפסיכולוגיות הטמונות בהצלחה כזו ולפתח הרגלי עבודה ומשמעת שיאפשרו לנו להמשיך להתנהל כראוי גם במצב כזה.



בהצלחה במסחר !

ד"ר שי סולן - מאמן סוחרים בשוק ההון - צוות ברוקר

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית