לקבלת הצעה

תוכנת ניתוח טכני או אתרים חינמיים ?

רוב חברות הברוקרים מציעות לסוחרים תוכנת מסחר כאשר הם פותחים חשבון השקעות בבורסה

צוות ברוקר

תוכנת ניתוח או אתרים חינמיים ?

רוב חברות הברוקרים מציעות לסוחרים תוכנת מסחר כאשר הם פותחים חשבון השקעות בבורסה. אתרי האינטרנט של הבנקים ותוכנות המסחר של הברוקרים מספקים ברוב המקרים פלטפורמה פשוטה ונוחה לקבלת ציטוטים בזמן אמת, צפייה בתיק האישי וכמובן ביצוע פעולות המסחר. באמצעות האתר של הבנק תוכל גם לראות את התיק ולעקוב אחר הרווח וההפסד.

אך מה יקרה כאשר תרצה לנתח ביצועים היסטוריים של התיק ולדעת בדיוק באיזו נקודה קנית ומכרת כל נייר. מה יקרה כאשר תרצה לסרוק את השוק ולהבין מי הן המניות בעלות מחזורי המסחר הגדולות ביותר או מי הן המניות שכדאי לעקוב אחריהן מבין אלפי המניות הקיימות בשוק האמריקאי והמאות שבשוק הישראלי. לרוב השאלות מסוג זה לא תימצא תשובה באתר הבנק או במערכת המסחר של הברוקר.

בשוק הישראלי ואפילו בשוק האמריקאי מקובל להציע ללקוחות מערכת מסחר חינמית אך זו תהיה פשוטה ביותר והאפשרויות בה בסיסיות. כל שכן כאשר מדובר בסריקת ניירות ערך שהרי מה הטעם במערכת שמספקת נתונים לאלפי מניות אם המשקיע איננו יודע באיזו מניה לבחור וכיצד להעריך מי הן המניות האטרקטיביות ביותר לקנייה או מכירה בחסר.

לדוגמא, אחת ההתנהגויות האהובות על משקיעים בבורסה, בעיקר כאלו הנוהגים לעקוב אחר גרפים של ניירות ערך, הינה מניות המדשדשות. הכוונה במניה מדשדשת היא מניה שבמשך תקופה ארוכה, חודשים ולעיתים אף שנים, עולה ויורדת בין שני גבולות (עליון ותחתון) ולא מצליחות לשבור מעלה או מטה גבול זה. התנהגות שכזו של מנייה איננה אקראית אלא מאפיינת מצב בו בין הקונים והמוכרים מתנהל מאבק ובמשך זמן רב מאבק זה מתנהל ללא הכרעה.

כוחות השוק שמאמינים בחברה דוחפים את המנייה מעלה כאשר היא נמצאת בקרבת הגבול התחתון. לעומתם אלו שמחזיקים במנייה ולא מאמינים בהמשך עלייתה מחכים להזדמנות למכור במחיר גבוה וככל שהיא עולה ומתקרבת לגבול העליון הם מגבירים את קצב המכירות וגורמים לחזרתה מטה. התוצאה הסופית הינה גרף מדשדש. בנקודת זמן מסוימת מצליחה אחת הקבוצות להתגבר על יריבתה והמניה חוצה את הגבול העליון או התחתון וממשיכה במהלך מהיר בכיוון הפריצה. התנהגות זו המכונה "פריצת דשדוש" היא התנהגות נדירה אך אמינה מאוד.

איתור מניות בשלב פריצת הדשדוש ורכישתן עשויה להניב לאורך זמן תיק השקעות עם תשואה גבוהה ואחוזי הצלחה גבוהים מהרגיל. מה גם שקל מאוד למקום את ה-STOP LOSS, נקודת המכירה במקרה של הפסד, בנקודת הפריצה. מערכת ניתוח טכני מתקדמת או אתר אינטרנט המבצע סריקות מסוגלים לאתר מניות מדשדשות עוד בטרם הדשדוש וכמובן בעת הפריצה.

מלבד פריצות דישדושים מסוגלים הסורקים אשר נמצאים במערכות הניתוח המתקדמות יותר לאתר פערי מחירים, שינויי כיוון ומגמה, פריצות ממוצעים נעים, תבניות יפניות כמו HAMMER או HARAMI ו- SHOTING STAR וכן מניות בהתרסקות - מניות אשר יורדות הרבה בזמן קצר ויכולות להוות הזדמנות מעניינת למעקב.

עוד יתרון גדול בתוכנת ניתוח היא יכולת המעקב. האפשרות להגדיר התראות קנייה ומכירה, פריצה ושבירה לכל נייר ולבקש התראה למייל, לסלולר או התראה פנימית בתוך המערכת היא תכונה חשובה שיכולה לחסוך הרבה מאוד, בעיקר בתקופות מגמת ירידה. לדוגמא, כאשר נפתחת עסקה במחיר 100$ למניה וברצונו של הסוחר להבטיח לעצמו כי לא יפסיד בעסקה יותר מ-10$ הוא יכול כמובן להציב הוראת STOP במערכת המסחר במחיר 90$. לצורך כך הוא איננו צריך תוכנת ניתוח. אולם, כל מי שסוחר יודע שבמקרים רבים שער המנייה נע סביר רמה מסוימת, שובר אותה מעלה ומטה כמה פעמים במהלך היום ו"זורק" את העסקה באמצע.

לקראת סוף היום מתייצב השער סביב רמה אחרת והיא החשובה. לא סתם שיטת הנרות היפניים מייחסת חשיבות רבה לדקות הפתיחה והסגירה של המסחר. אלו הן הדקות החשובות. באמצעות תוכנות הניתוח המשקיע מסוגל להגדיר "התראה לשבירה מעלה/מטה לקראת סוף היום" ולקבל את החלטתו בצורה מושכלת מבלי להיות מושפע מהרעשים והשינויים הקטנים שמתרחשים במהלך היום. התבססות על שער הסגירה (או על השער ברבע השעה שלפני הסגירה) הוכחה במחקרים ובבדיקות היסטוריות כיעילה הרבה יותר מיציאה באמצע יום המסחר בשל שבירת שער STOP.


מערכת בורסה גרף במתכונתה האינטרנטית והחדשה כוללת בתוכנה שלל כלים כולל כל אלו שהוצגו במאמר זה ועוד רבים אחרים. תוכל להתנסות במערכת לתקופה של 14 יום ללא תשלום או התחייבות כדי לראות האם תוכל לשפר את יכולת הניתוח, איתור המניות והמעקב באמצעות מערכת בורסה גרף.

הורד כעת את מערכת בורסה גרף ל-14 יום ללא תשלום!



 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית