לקבלת הצעה

מה חשוב לדעת לפני שמשקיעים בקרן גידור?

קרנות הגידור בנויות במבנה של שותפויות רשומות המונות עד 35 שותפים ומנוהלות בידי מנהל כללי שאחראי על אסטרטגיית ההשקעה שלהן

צוות ברוקר


מה חשוב לדעת לפני שמשקיעים בקרן גידור ?

קרנות הגידור בנויות במבנה של שותפויות רשומות המונות (ע"פ חוק) עד 35 שותפים ומנוהלות בידי מנהל כללי שאחראי על אסטרטגיית ההשקעה שלהן. לכול קרן הסכם מייסדים הקובע את אסטרטגיית ההשקעה ומסדיר את כל פרטי הפעילות של הקרן הכולל את זכויות וחובות השותפים.


אסטרטגיות ההשקעה הקיימות מבחינת מנהל הקרן כמעט בלתי מוגבלות החל מאסטרטגיות ערך המבוססות על השקעות ארוכות טווח וכלה באסטרטגיות תוך יומיות הבנויות על פרמטרים טכניים כמו מומנטום, ווליום וכדומה. לרוב הקרנות משתמשות בנוסף לאסטרטגיה הראשית גם בגידור הסיכונים ומכאן נגזר גם שמם. הגידור הוא בד"כ פוזיציית מסחר שמטרתה להגן על אסטרטגיית המסחר הראשית במידה והיא לא הולכת בכיוון המתוכנן.


למרות השוני הרב והגיוון בין הקרנות, לכולן מטרה אחת משותפת: יצירת תשואה עודפת על מדד היחס, הקטנת התנודתיות הקרן תוך יצירת ערך רב למשקיעים.



אז מה חשוב לדעת לפני שקופצים למים העמוקים :


1.הסכם מייסדים מאושר ע"י רשם השותפויות

הסכם המייסדים הוא הפרט החשוב ביותר הקובע במידה רבה את התנהלותה השוטפת של הקרן, ויורד לפרטים החשובים כמו הוצאות, חלוקת הכנסות, אסטרטגיית השקעות, מיסים ועוד ועל המשקיע הפוטנציאלי לייחס להם תשומת לב רבה לפני שהוא בוחר להצטרף.


2.מנהל הקרן

מנהל הקרן אחראי לתפעולה השוטף, מסירת דוחות למשקיעים, בחירת אסטרטגיית השקעה ועוד. כלומר הוא דמות המפתח בכול העסק. ולכן חשוב להכיר את המנהל ולהתרשם ממנו אישית. ברוב המקרים פגישה פרונטלית יודעת לספר דברים שלא ניתן לדעת אותם מראש בשיחת טלפון.


3.אדמיניסטרטור/ רו"ח

קרן גידור היא השקעה בעסק עובד לכול דבר וחשוב שיהיה לקרן אדמיניסטרטור בעל ניסיון  וידע בתחום. תפקידו של האדמיניסטרטור הוא לערוך את הדוחות הכספיים של הקרן, לחשב את הרווחים פחות ההוצאות ולחלק אותם למשקיעים.


4.נאמן

תפקידו של הנאמן הוא לשמור על כספי המשקיעים מפני גניבה/מעילה או סתם שימוש בכספים שלא לפי הסכם המייסדים. חשוב מאוד לבדוק לפני כול השקעה מי הנאמן ורצוי שיהיה משרד נאמנות גדול ומוכר.


5.הסכם פרה-רולינג

את ההסכם מול מס הכנסה הקרן צריכה לעשות לפני תחילת פעילותה. ההסכם מסדיר את תשלומי המס של הקרן לרשויות ובד"כ עומד על 30%. במידה ולקרן אין הסכם כזה, ביום חלוקת הרווח יצטרך כול משקיע באופן פרטני להתייצב מול מס הכנסה ולשלם עלויות מס גבוהות.


6.התאמת צפיות

לפני כניסה להשקעה חשוב לברר מה מידת הציפיות מול ביצועי העבר של הקרן. שני הפרמטרים החשובים ביותר שיש לבדוק: מה הרווח השנתי הממוצע ומה הדרודאון המכסימלי באותה תקופה. דרודאון- הירידה המכסימלית שהייתה לקרן מהשיא לשפל, הדרודאון קובע במידה רבה את רמת הסיכון בהשקעה. אם לדוגמא חשוב לך לא לסכן יותר מ-20% מהקרן רצוי לבדוק שהקרן לא ירדה יותר מ-20% בעבר. כמובן שביצועי העבר לא מעידים בהכרח על העתיד, אלא נותנים הערכה למידת הסיכון מול התשואה.

מעוניין בהשוואת קרנות גידור ? 
השאר פרטים בטופס ונציג ברוקר יחזור אליך עוד היום



 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית