לקבלת הצעה

רוצים לסחור במניות? רק לא דרך הבנק!

היום כבר ידוע לכל כי המסחר בבורסה דרך הפקידים בבנקים כרוך בתשלום עמלות מופרזות שאינן מחויבות במציאות ואינן מוצדקות. אבל איזו אלטרנטיבה יש לנו?

צוות ברוקר

 

 

רוצים לסחור במניות? רק לא דרך הבנק !

ברוכים הבאים לארץ הפראיירים. במרץ 2013 הגיש הצוות להגברת התחרות במערכת הבנקאות, בראשות המפקח על הבנקים, את המסקנות הסופיות שכללו בין השאר המלצות להפחתה משמעותית בתעריפי העמלות שהבנקים גובים מפעילות המסחר שלנו בניירות ערך.
ומה קרה מאז? כלום. רפורמה חדשה ביוזמת גוף חוץ בנקאי עשויה לחסוך לחכמים שבינינו עד אלפי שקלים בשנה.


השיטה הישנה : כמה שקלים פה, כמה מאות שקלים שם, מי ירגיש?
נתחיל מהשורה התחתונה: פראיירים לא מתים, הם ממשיכים לקנות ניירות ערך דרך הפקידים בבנק. מדי שנה גובים הבנקים בישראל בגין פעילות הלקוחות בניירות ערך עמלות בהיקף של כ-3 מיליארד שקל, בעוד התשלום שמעבירים הבנקים בגין פעילות המסחר של הלקוחות מסתכם בכ־4% בלבד מסך העמלות שהם גובים מהציבור.

ובחשבון פשוט: כ־96% מהעמלות שגובים הבנקים בגין פעילות המסחר שלנו נשארים בידיהם. כמה שקלים פה, כמה עשרות, מאות ואפילו אלפי שקלים שם. מי ירגיש ומי יספור? האם עם ישראל התאהב בבנקים? אחרת פשוט קשה להסביר את גובה העמלות שמרשים לעצמם הבנקים לגבות על "הזכות" לקנות ולמכור דרכם ניירות ערך.

אבל מה שמקומם עוד יותר הינה העובדה כי במרץ 2013 הגיש הצוות להגברת התחרות במערכת הבנקאות, בראשות המפקח על הבנקים, את המסקנות הסופיות שכללו בין השאר המלצות להפחית את תעריפי העמלות שהבנקים גובים מפעילות המסחר של הלקוחות.
זאת לאחר שהצוות מצא שפעילות זו סובלת מחסמים תחרותיים, מחירי עמלות מנופחים וחוסר שקיפות מצד הבנקים. ומה קרה מאז? כלום וגם שום דבר. אף לא אחד מהבנקים נענה לקריאה.


קונה מניות בחו"ל? זה אפילו יותר יקר

כמו בתחומי צרכנות רבים, גם כשזה מגיע לניירות ערך, יותר יקר לקנות תוצרת חוץ. רוצים לקנות מנייה לוהטת של גוגל, אפל, מיקרוסופט או כל חברה אחרת הנסחרת בוול סטריט? הבנקים ייאלצו אתכם להיפרד בממוצע מכ־1% משווי הקנייה או שפשוט ייקחו עמלת מינימום שעשויה להגיע ל-75$ בעבור פעולה בודדת, כדי להבטיח רווחים גם על עסקאות קטנות.


עבור ישראלים שקונים ומוכרים מניות וול סטריט בסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים דרך הפקידים בבנק, מדובר בבזבוז עתק של הכסף הפרטי שלנו.

רוצים דוגמה? השקעה של 10,000 ש"ח במניה זרה תעלה בין 25 דולר ל-75 דולר בבנקים הגדולים ובבנקים הקטנים המצב לא טוב בהרבה: רכישת מניה בחו"ל תהיה כרוכה בעמלת רכישה של עשרות דולרים. משמעות הדבר היא שעד שתיק ההשקעות שלנו לא מניב תשואה שנתית בגובה 5- 7 אחוז בעצם לא הרווחנו דבר מאחר וכל תשואה מתחת למעשה מכסה אך ורק על העמלות השמנות. לא נעים, כן נורא.

 

 

 

 

 



 

 

 

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית