לקבלת הצעה

10 טיפים למשקיע בבורסה

אם תיתן לעני דג עזרת לו ליום אחד אבל אם תלמד אותו לדוג עזרת לו למצוא את מזונו כל ימי חייו, משקיעים רבים אינם לומדים ומבקשים טיפים על שמה של מניה כזו או אחרת.

צביקה ברגמן

 

 

אם תיתן לעני דג עזרת לו ליום אחד אבל אם תלמד אותו לדוג עזרת לו למצוא את מזונו כל ימי חייו, משקיעים וסוחרים עצמאיים רבים אינם לומדים ומבקשים טיפים על שמה של מניה כזו או אחרת. הרווח וההפסד הוא אקראי מבחינתם והם אינם יודעים מדוע זה קרה כמו שקרה.

 

 

10 טיפים ראשונים למסחר עצמאי בבורסה

 

1.פיזור - תמיד תדאג לפזר את תיק ההשקעות שלך, משקיעים חושבים שאם קנו 5 מניות שונות תיק ההשקעות שלהם מפוזר אך לא כך הדבר.פיזור תיק ההשקעות צריך להתפרס על כל האפיקים שאין לך מידע כלשהו על קטסטרופה העומדת לעבור עליהן. פיזור תיק השקעות באפיקים כמו: שקל,מט"ח,אג"ח,מתכות,סחורות,מניות בארץ,מניות בחו"ל,אופציות הוא תיק השקעות בריא.

2.חלוקת האפיק המנייתי צריכה להתחלק בצורה נכונה בתיק, אם החלטת שחמישית מתיק ההשקעות שלך יושקע במניות תדאג שחלק מזערי ממנו אם בכלל יושקע באופציות.
אם רוב הרכיב המנייתי כדאי להשקיע בחברות גדולות ומוכרות המשתייכות לענפים שונים.
חלק קטן יותר מהרכיב הנ"ל ניתן להשקיע במניות קטנות יותר אשר ביחס הפוך לגודלן מעלות את רמת הסיכון והיציבות של הרכיב המנייתי.

3.בדוק - לא מעט משקיעים רצים לרכוש מניות של חברות שהם אינם יודעים אפילו לבטא היטב את שמן ושלא לדבר על עיסוקן, השם והמוניטין של מנהל החברה,המתחרים שלה ועוד כהנה וכהנה. המהירות שמא הם יפסידו חלילה את מהלך העליות בימים הקרובים מובילה משקיעים רבים לבצע טעויות רבות שסופן מתברר בהצטמקות חשבון הבנק.

4.משמעת עצמית - לא קל לשבת מול המסך כאשר אתה מושקע במניה מסוימת ולראות אותה צונחת ב10 אחוז. גם לא קל להיות מושקע במניות ב100 אלף ולראות את הבורסה יורדת יום אחרי יום שבוע ברציפות, לא קל לראות מניה שאתה מחזיק בה שמזנקת ב20 אחוז ואתה השקעת בה רק חמשת אלפים, משמעת עצמית והיכולת לנטרל את הרגשות שלך כאשר אתה מביט בתיק המניות שלך יגרמו לך להימנע מחלק גדול מהטעויות שמבצעים משקיעים רבים.

אלה שרואים לפעמים את תיק המניות שלהם יורד במשך שבוע רצוף רצים למכור מוקדם מידי או לעיתים אוספים מהר סחורה כי היא זולה ולעיתים החיפזון מהשטן.אלה שמגלים שהמניה שלהם זינקה בעשרה אחוזים מתלהבים ורוכשים כמות נוספת ומגלים לבסוף שהקפיצה במניה הייתה חד פעמית.

5.נבואות - הנבואה מגשימה את עצמה, גם כאשר השוק עולה וגם כאשר השוק יורד, תחזיתם של אנליסטים על יעד כזה או אחר של מניה מסוימת או השוק כולו עשויה להתממש בעקבות טפטוף המלצות ודעות של סוחרים או משקיעים המסתיימות בשיטפון של מקבלי דעת "המומחה", על זה נאמר כאשר כולם חושבים אותו דבר סימן שאיש אינו חושב.

6.הפסדים נוטים להיערם ולא להעלם, לא פעם משקיעים בבורסה נוטים להתעלם מההפסדים שלהם בתקווה שהם יום אחד יתאדו ויהפכו לרווחים נאים אך לרוב הקסם הזה לא עובד, הפסד זקוק לתשומת לב רבה יותר מרווח,כי בעוד רווחים נערמים אינם דורשים טיפול מעבר להשבחתם ,הפסדים ובעיקר התעלמות מהפסדים פוגעים בתיק ההשקעות ומביאים בשורה התחתונה את התוצאה ההפוכה מזו שלשמה הגיע המשקיע אל שוק ההון.

7.מגמה מינורית , מגמה שאורכת יום יומיים או שלושה היא לעיתים רבות חסרת משמעות בהסתכלות ארוכת טווח, למשקיע היומי מגמה מינורית עשויה להיות ההבדל בין להיות או לחדול אך למשקיע הרץ למרחקים ארוכים אין צורך להתרגש יתר על המידה אלא להפנים כי יש גם ימים כאלה בשוק ההון .ימים שהם הפוכים למגמה הכללית השוררת בשוק באותה תקופה.

השוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה

8.נקודת התמיכה של נייר ערך או מדד - נקודה המאופיינת תמיד בריכוז גדול של קונים הממתינים שנייר הערך או המדד יגיעו אל אותה נקודה, אותם משקיעים מבצעים קניה לנייר הערך באותו שער שהם חושבים שכדאי לאסוף את המניה ובכך הם מנצלים כל הידרדרות זמנית לרכישה העוצרת למעשה את המשך ההידרדרות ויוצרת את נקודת התמיכה אותה ניתן לזהות בקלות באמצעות הגרף הבסיסי של הנייר.

9.נקודת ההתנגדות של נייר ערך או מדד - לעומת נקודת התמיכה מאופיינת תמיד בריכוז גדול של מוכרים הממתינים שנייר הערך או המדד יגיעו אל אותה נקודה, המשקיעים מזרימים הוראות מכירה מראש ומקווים למכור את נייר הערך בשער הגבוה אליו הוא מגיע לאחרונה, כל אחד וסיבותיו הוא.
פריצה של נקודת ההתנגדות הדמיונית הזו תגיע לאחר שידם של המוכרים תרפה או ידם של הקונים בשערים גבוהים יותר תגבר על האחרונים.

10.איסוף מניות מתבצע לרוב על ידי גופים גדולים או משקיעים גדולים בצורה שקטה, כאשר גורם מסוים בשוק ההון מחליט לאסוף מניות של חברה מסוימת הוא בדרך כלל אינו מכריז על כך על מנת שהסובבים לא יעוטו גם הם על הסחורה הזולה ויהפכו אותה במהרה ליקרה מפז,לכן האיסוף מתבצע בשקט ,לאורך זמן ובשערים אשר לא מעלים את מחיר המניה בשוק וזאת שוב על מנת לא לעורר את חשדם של המשקיעים השונים התרים אחר הזדמנויות.

 

 

בהצלחה במסחר עצמאי !
צביקה ברגמן - כתב אתר ברוקר ישראל

 

פרטים נוספים על ספריו ופועלו של ברגמן ניתן למצוא באתר www.sodot.co.il

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית