לקבלת הצעה

כיצד להפוך לסוחר עצמאי מצליח?

הכלי שיעזור לך להפוך לסוחר עצמאי מצליח בלי לסכן אפילו סנט אחד מכספך

צוות ברוקר

כיצד להפוך לסוחר עצמאי מצליח מבלי לסכן סנט אחד מכספך

על מנת להתפרנס ממסחר עצמאי בבורסה, הסוחר חייב שתעמוד לרשותו לפחות אסטרטגיית מסחר רווחית אחת, ושתהיה לו היכולת להוציא אותה לפועל באופן עקבי ומדויק.

אחד מהכלים שעומדים לרשותו כדי לרכוש את היכולות האלה הוא מערכת מסחר בדמו, או, סימולטור מסחר. מדובר במערכת שמציע הברוקר, בדרך כלל ללא עלות, המדמה את מערכת המסחר שבה סוחרים בפועל, ובעזרתה הסוחר יכול לתרגל את ביצוע פעולות המסחר ולבדוק את איכות אסטרטגיית הפעולה שלו מבלי לסכן את כספו.

סוגי סימולטורים


באופן עקרוני קיימים שני סוגי סימולטורים.

הסוג הראשון הוא סימולטורים העובדים על נתוני עבר. בעזרתם הסוחר יכול לתרגל זיהוי תבניות והזנת פקודות למערכת המסחר, לבדוק את איכות אסטרטגיית הפעולה ו- "לקבל תחושה" לגבי המסחר בשוק ההון.

הסוג שהשני מציע את אותן הפונקציות אך על נתוני זמן-אמת (Real time). תרגול במערכת מסחר דמו המציעה נתוני זמן-אמת, מאפשר לסוחר לתרגל גם את מהירות התגובה הנדרשת במסחר חי, בעיקר כאשר מדובר על מסחר תוך-יומי (day trading) או סקלפניג (scalping).

הסיבה לכך שחלק מהברוקרים מציעים את המערכת הראשונה בלבד היא שמידע זמן-אמת כרוך בעלות כספית, בעוד מידע היסטורי זמין לברוקר ללא-עלות.


יתרונות התרגול בעזרת מערכת מסחר מסוג דמו

תרגול במערכת מסחר מסוג דמו תסייע לסוחר להכיר את הפונקציות השונות של מערכת המסחר ולתרגל את השימוש בה. הימנעות מהתרגול הזה עלולה לגרום לביצוע טעויות בעת מסחר חי ולהפסדים כספיים מיותרים.

יתרון נוסף של שימוש במערכת מסחר דמו הוא היכולת לבדוק לעומק את אסטרטגיית המסחר ואת האפקטיביות שלה. כמובן שכל עוד איננו בטוחים ביעילות האסטרטגיה עדיף לבצע את הבדיקות האלה מבלי לסכן את כספנו.


היתרון השלישי של התרגול במערכת מסחר דמו הוא רכישת הביטחון הן ביכולת שלנו להוציא לפועל את אסטרטגיית המסחר והן באפקטיביות שלה. תחושת הביטחון הזו היא הבסיס לפיתוח החוסן המנטאלי שיאפשר לסוחר העצמאי להוציא לפועל את האסטרטגיה באופן עקבי ומדויק, גם לנוכח רצפים של הפסדים.


החיסרון העיקרי של מערכת מסחר מסוג דמו

החיסרון העיקרי של מערכת מסחר מסוג דמו הוא שהמערכת אינה מדמה את המצב הפסיכולוגי בו נתון הסוחר כאשר הוא מסכן את כספו. למרבה הצער, את הלחץ הפסיכולוגי הזה לא ניתן לתרגל בסימולטור מסחר, אלא רק כאשר עוברים למסחר חי.

למרות החיסרון הזה, רשימת היתרונות של השימוש במערכת מסחר דמו בהחלט מצדיקה את השימוש בה. למעשה, עד שהסוחר לא מצליח להרוויח באופן עקבי במשך מספר חודשים במסחר במערכת דמו, כמובן כאשר הוא מקפיד על הוצאה לפועל של אסטרטגיית הפעולה שבכוונתו ליישם במסחר החי, מומלץ שלא לעבור למסחר חי. זוהי הדרך להפוך לסוחר בלי לסכן אפילו סנט אחד.


מעבר משימוש במערכת מסחר דמו למערכת מסחר חי

לאחר שהסוחר ווידא במשך מספר חודשים, באמצעות מסחר במערכת מסחר דמו, שהוא מסוגל להוציא לפועל את אסטרטגיית הפעולה באופן עקבי ומדויק ואף להפיק מכך רווחים, הוא יכול לעבור למסחר חי, כלומר לסכן את כספו.

בהנחה שהסוחר ניצל כראוי את תקופת התרגול בסימולטור, המעבר הזה אמור להיות חלק מהבחינה הטכנית, ולחשוף אותו אך ורק לאתגר הפסיכולוגי הכרוך במסחר על כסף אמתי. לכן ההמלצה היא לבצע את המעבר הזה באטיות, כלומר לסכן תחילה סכומי כסף מאוד קטנים, ורק עם ההצלחה להגדיל את העסקאות ואתן את הסיכונים ואת פוטנציאל הרווח.


השימוש בסימולטור המדמה באופן טוב ככל הניתן את המציאות נפוץ בקרב טייסים, חיילים, ובעצם בכל מקום שבו מחיר הטעות גבוה. תרגול "על יבש" של טכניקה ואסטרטגיות פעולה מקובל בקרב ספורטאי צמרת, מנהלים, רופאים ועוד. תרגול במערכת מסחר סימולטור נפוץ גם בקרב גופי השקעות מוסדיים המכשירים ומאמנים את הסוחרים שלהם.

הסיבה היא, כמובן, שלמרות שהתרגולים האלה לא מדמים את הלחץ הפסיכולוגי בו פועל הטייס, הספורטאי או הסוחר בזמן אמת, הם מסייעים לו ללטש את מיומנויותיו ולהגיע מוכן יותר לרגעי האמת. אין סיבה שגם אתם לא תיהנו מהיתרונות הגלומים מתרגול במערכת מסחר דמו.בעיקר מהאפשרות ללטש את אסטרטגיית המסחר ואת יכולתכם להוציא אותה לפועל מבלי לסכן אפילו סנט אחד מכספכם.


קישורים נוספים :
השוואת מערכות למסחר בבורסה 2024

הורדת מערכת מסחר דמו - אינטראקטיב ברוקרס

השוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה 2024

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית