לקבלת הצעה

מהו מסחר אלגוריתמי?

מסחר אלגוריתמי, או בשמו הנפוץ - אלגו-טריידינג, משמעותו שימוש בתהליכים ממוחשבים כדי לבצע פעולות מסחר שתוכנתו מראש

מסחר אלגוריתמי (Algotrading)

מסחר אלגוריתמי, או בשמו הנפוץ, אלגו-טריידינג, משמעותו שימוש בתהליכים ממוחשבים כדי לבצע פעולות מסחר שתוכנתו מראש. המסחר האלגוריתמי מאוד נפוץ, בעיקר בשווקים הנזילים יותר, ובחלקם הוא מהווה כיום מעל ל- 75% מנפח הפעילות.

כמה מהשימושים הנפוצים למסחר אלגוריתמי:


מסחר בתדירות גבוהה (HFT)

אלגוריתמים אלה מנצלים את יכולתו של המחשב לבצע פעולות בשברירי שנייה כדי להרוויח שברירי סנטים. הם מזהים הזדמנויות רגעיות, מנצלים אותן בתוך שברירי שניות, ומבצעים הרבה מאוד פעולות מסחר במהלך כל יום.

בעבר מסחר בסגנון כזה היה מאוד רווחי, אך הוא מחייב השקעה מתמדת בתשתיות מחשוב מתקדמות וככל שיותר פירמות החלו לפעול במגרש הזה, כך הרווחיות הלכה נשחקה.

מסחר אלגוריתמי

ארביטרז'

ארביטרז' הוא מצב שבו לנכס מסוים יש מחיר שונה בשווקים שונים, כך שניתן על-ידי רכישתו בשוק בו מחירו נמוך יותר ובו-זמנית מכירתו בשוק בו מחירו גבוה יותר לייצר רווח חסר סיכון. אלגוריתמים אלה ניצלו את יכולתו של המחשב לעקוב אחרי המחירים במגוון שווקים ולבצע עסקאות בו-זמניות בתוך שברירי שנייה, כדי להרוויח מזיהוי מצבי ארביטרז'.

גם במקרה זה, ככל שגופים רבים יותר החלו להפעיל רובוטי ארביטרז', כך הפער הקיים בין מחירי הנכסים בשווקים השונים הצטמצם ואתו פוטנציאל הרווח.


מסחר המבוסס על אסטרטגיות מתמטיות

אלגוריתמים אלה מנצלים את יכולתו של המחשב לעקוב אחרי השווקים ללא-הפסקה, לעבד הרבה מאוד נתונים, לבצע חישובים מתמטיים מורכבים, ולהגיב במהירות כדי להפעיל אסטרטגיות מסחר החורגות ממה שניתן לבצע במסחר ידני.


מסחר המבוסס על ניתוח טכני

אלגוריתמים אלה מפעילים באופן ממוחשב אסטרטגיות מסחר שהופעלו באופן ידני על-ידי סוחרים אנושיים. המטרה שלהם היא להקל על עבודת הסוחר, לאפשר לו לפעול במגוון רחב של שווקים במשך כל שעות היממה, דבר שהוא לא יכול לעשות במסחר ידני, ולמנוע ממנו את האתגרים הפסיכולוגיים שפעילות ידנית מציבה בפניו.


האלגוריתם ככלי-עזר לסוחרים
ישנם סוחרים ומשקיעים שלא סומכים על האלגוריתם שיקבל עבורם את ההחלטות, אך לאחר שהם קיבלו את החלטת הקנייה הם נעזרים במחשב כדי שיבצע אותה ושיפקח עבורם על הפוזיציה.


השפעות המסחר האלגוריתמי על השווקים


אין ספק שחלק מהאלגוריתמים, בעיקר מסוג HFT, מגדילים את נפח הפעילות בשווקים. הגדלת נפח הפעילות משתקפת גם במרווחים קטנים יותר המוזילים את עלות ביצוע העסקאות, ובהצטמצמות פערי ארביטרז' בין שווקים שונים.

מצד שני, קיימת טענה שמכיוון שהרוב המכריע של האלגוריתמים מקבלים החלטות ומבצעות פעולות על סמך אלגוריתם שנקבע מראש, הם מעצימים את התנודתיות של השוק, לעתים אף גורמים למפולות בשוק בגלל אירועים מקריים שלא נצפו מראש בעת כתיבת האלגוריתם.


למסחר אלגוריתמי יש הילה של חדשנות, יכולות על-אנושיות, והצלחה, ורבים מהמשקיעים ומהסוחרים הידניים אף חוששים שבני אנוש אינם יכולים להתמודד אתו בהצלחה.
העובדה היא שבקרב קרנות הגידור, המשקיעים והסוחרים המצליחים נמצאים הן כאלה המבססים את פעולותיהם על מסחר אלגוריתמי, והן כאלה המעדיפים את התבונה האנושית.

מעוניין בהשוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה ?

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית