לקבלת הצעה

מה נדרש כדי להצליח במסחר עצמאי בבורסה?

התשובה תלויה בסוג ניירות הערך בהם בכוונתכם לסחור

צוות ברוקר

מה נדרש כדי להצליח במסחר עצמאי בבורסה?

אחת מהשאלות הנפוצות בהן אנו נתקלים היא:
מה נדרש כדי להצליח במסחר עצמאי בבורסה?


בואו נתחיל ממה שלא נדרש - השכלה אקדמית. אין ספק שהשכלה אקדמית בתחומי הכלכלה, מנהל העסקים או התעשייה וניהול מעניקה, בין היתר, ידע שעשוי לתרום להצלחה במסחר עצמאי בבורסה. היא אף עשויה לקצר את תהליך הלמידה במידת מה.

למשל, הבנה כלכלית, ידע בקריאת דו"חות כספיים או היכרות בסיסית עם תורת ההשקעות עשויות להיות רלוונטיות למסחר עצמאי מוצלח. גם חשיבה סטטיסטית תורמת להצלחה במסחר. אולם רוב הידע הנרכש באקדמיה אינו רלוונטי למסחר בבורסה, ואת המעט הרלוונטי ניתן לרכוש בדרכים אחרות באופן יעיל יותר.



אז איזה ידע כן נדרש ?

התשובה תלויה בסוג ניירות הערך בהם בכוונתכם לסחור ובעיקר בסגנון המסחר שתבחרו.
רוב הסוחרים העצמאים בבורסה מתבססים על ניתוח טכני ככלי המרכזי לתהליכי קבלת ההחלטות שלהם. ידע זה ניתן לרכוש בקלות יחסית מאתרי אינטרנט, ספרים, וקורסים ממוקדים.

בעקבות הצלחתו רבת השנים של וורן באפט, משקיעים עצמאים רבים מיישמים את תורת השקעות הערך. במקרה זה ניתוח טכני אינו רלוונטי, והידע הנדרש לצורך כך הוא יכולת לקרוא דו"חות כספיים ולגזור מתוכם את ערכה הריאלי של החברה. גם במקרה זה, את הידע הנדרש ניתן לרכוש מספרות מקצועית ובקורסים ממוקדים.

ישנם סוחרים עצמאיים המעדיפים מסחר ממוחשב (אלגו-טריידינג) המבוסס על מודלים מתמטיים או סטטיסטיים. במקרה זה נדרש, מעבר לידע בתכנות, גם ידע והבנה מתמטיים-סטטיסטיים. כאן כבר מדובר בסוגי ידע שקשה יותר לרכוש באופן עצמאי, לבטח אם בכוונתכם להגיע בו לרמה גבוהה.


כמו שראינו, סוג הידע הנדרש לסוחר העצמאי תלוי בסגנון המסחר המועדף עליו, ובדרך כלל ניתן לרכוש אותו באופן ממוקד ויעיל. ידע במיקרו ובמאקרו כלכלה, מודלים מורכבים לניהול תיקי השקעות, נוסחאות לחישוב תנודתיות וכדומה נדרשים ממנהלי השקעות מקצועיים, אך במידה רבה מיותרים לסוחר העצמאי.

כל אחד מסוגי הידע שרוכש הסוחר, צריך, בסופו של דבר, להיות מנותב לפיתוח תוכנית פעולה ברורה המעניקה לו "יתרון". כלומר, כזו המניבה רווחים לאורך זמן. זהו הבסיס ההכרחי למסחר עצמאי מוצלח, אך הוא לא מספיק.



ידע בתפעול מערכת המסחר

על-פי-רוב, מסחר עצמאי בבורסה מתבצע באמצעות ברוקרים מקוונים. הדבר מחייב את הסוחר העצמאי ללמוד לתפעל את מערכת המסחר. למשל: איזה סוגי ניתוחים טכניים המערכת מאפשרת? כיצד מזינים פקודות? איזה סוגי פקודות קיימים ומה השימוש בכל אחת מהן? וכדומה.

בתחום זה הלימוד נעשה באמצעות חומרי הדרכה שמספק הברוקר בו מתנהל חשבון המסחר, ותרגול עצמי בתוכנת דמו (סימולטור מסחר),שגם אותה מספק הברוקר.


אנו בצוות ברוקר ממליצים להימנע ממסחר חי כל עוד השליטה שלכם במערכת המסחר אינה מוחלטת. בלחץ המסחר, בעיקר אם מדובר במסחר אקטיבי, קל לבצע טעויות שיעלו לכם כסף רב.



מה עוד נדרש כדי להצליח במסחר עצמאי?

מעבר לידע הטכני הממוקד, התלוי בסגנון המסחר, ושתורגם לתוכנית פעולה ברורה ורווחית. ואחרי שרכשתם שליטה מלאה במערכת המסחר, הגורם העיקרי להצלחה במסחר עצמאי הוא משמעת עצמית. במילים אחרות, היכולת שלכם להוציא לפועל את תוכניות הפעולה באופן עקבי ומדויק.

משמעת היא המבדילה בין הסוחרים העצמאים המצליחים לכל השאר. ולמרבה הצער, לא ניתן לרכוש אותה מקריאת ספרים או בקורסים. משמעת היא תוצאה של חוסן מנטאלי ועבודה עצמית מאומצת של הסוחר. הדרך לשפר את המשמעת העצמית היא פשוט לתרגל הפגנת משמעת.


כעת, לאחר שסקרנו בקצרה את שלושת המרכיבים הנדרשים להצלחה במסחר עצמאי בבורסה, הרשו לנו להוסיף מספר מרכיבים סמויים: גישה רצינית, נכונות להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרשים, ומעל לכול - נחישות להצליח.

הידע שנדרש כדי להצליח במסחר עצמאי בבורסה זמין לכולנו. האם נפגין משמעת עצמית ונחישות? האם נקדיש את הזמן הנדרש כדי לרכוש את הידע ולתרגם אותו לתוכנית פעולה מוצלחת? זה כבר נמצא בידיים שלנו, וזה גם מה שייקבע בסופו של דבר את מידת הצלחתנו.

להשוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה לשנת 2024

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית