לקבלת הצעה

סוחר מניות עצמאי – היזהר מהודעות ומחדשות

איזה דו"חות והודעות כלכליות רלוונטיות עבורכם?

סוחר מניות עצמאי - היזהר מהודעות וחדשות

הבסיס להצלחה במסחר עצמאי בבורסה, ובעצם בכל פעילות בשוק ההון, הוא התבססות על אסטרטגיות פעולה שנבדקו היטב. זה ברור. כמובן שהבדיקות חייבות להצביע על כך שהאסטרטגיה מספקת רווחים. גם זה ברור.

גם משמעת עצמית וניהול הסיכונים בתבונה הם מפתחות חיוניים להצלחה מתמשכת במסחר בבורסה. גודל הסיכון שמומלץ לקחת תלוי בסגנון המסחר, ברמת הסיכון שהסוחר מוכן לחיות אתה, ובמטרות, אולם הכלל המנחה מקובל וידוע.

מה שסוחרים עצמאים רבים שוכחים לקחת בחשבון הוא את ההודעות הכלכליות שעלולות להשפיע על מהלך מחיר המניות בפרט והבורסה בכלל. התעלמות מהאלמנט הזה של המסחר עשויה לגרום אפילו לאסטרטגיות המסחר הטובות ביותר להניב הפסדים ומפח נפש.

חלק מההודעות הכלכליות מגיעות באופן בלתי-מתוכנן ולא-צפוי. למשל, פיגוע טרור שמזעזע את העולם, מידע לגבי חקירת משטרה על מנכ"ל או חברה מסוימים, או מוות פתאומי של איש מפתח. לגביהן אין לנו מה לעשות, אלא לסמוך על אסטרטגיית המסחר שלנו ופקודת קטיעת ההפסד שיגנו עלינו.

יחד עם זאת, מועד הפרסום של רוב ההודעות העשויות להשפיע על השוק באופן משמעותי ידוע מראש. מומלץ לסוחרים העצמאים להיערך מבעוד מועד למועדים אלה - לעתים השפעתם על השוק מתחילה מספר ימים לפני מועד פרסומם.

קיימים שני סוגי הודעות כלכליות שמומלץ לקחת בחשבון:


הודעות כלכליות מרכזיות

בין שאתם סוחרים בבורסה של ניו-יורק, של תל-אביב, או בכל מדינה אחרת, בדרך כלל אחת לחודש יתפרסמו נתונים כלכליים לגבי שיעור האינפלציה, רמת התעסוקה, שיעורי הריבית ומאזן הסחר. כאשר הנתון הכלכלי חורג מהציפיות המוקדמות, הדבר עלול לגרום לתנודתיות גבוהה בבורסה. הסיכון עבור הסוחר העצמאי נובע מכך שהתנודות האלה עלולות להיות מנותקות מהמגה הקיימת בשוק או מתבניות הניתוח הטכני.

ככלל, ככל שמסגרת הזמן בה אתם סוחרים קטנה יותר, כך הסיכוי שבעת פרסום מידע כלכלי השוק ינוע בתזזיתיות שתפגע בכם גבוה יותר. בפעילות במסגרת זמן יומית ומעלה, בדרך כלל ניתן להתעלם ממועדי פרסום נתונים כלכליים שגרתיים.

בכל מקרה, כחלק מתהליך בניית אסטרטגיית הפעולה שלנו, עלינו לבדוק את האופן שבו פרסום נתונים כלכליים משפיע עליה ולקחת זאת בחשבון. למשל, סוחרים תוך יומיים (day traders) עשויים להפסיק לסחור מספר דקות לפני המועד הצפוי לפרסום נתון כלכלי מרכזי, ולהמתין עד שהשוק יירגע לאחר מועד הפרסום כדי לחזור לפעילות.


דו"חות כספיים של חברות

חברות שמניותיהן נסחרות בבורסה מחויבות לפרסם דו"חות כספיים אחת לרבעון. בדרך כלל, בדו"חות האלה, שני הנתונים שמעניינים ביותר את המשקיעים הם הרווח שהושג בתקופה שהסתיימה וצפי הרווחים העתידי.

בדומה לנתונים הכלכליים המרכזיים, אם המספרים האלה יחרגו מהתחזית המוקדמת, הדבר עשוי לטלטל את מחיר המניה של החברה. כאשר מדובר בחברה מובילה בתחומה, הפתעה כזו עשויה להשפיע באופן דרמטי על מחירי המניות גם של החברות האחרות בענף.

המועד שבו כל חברה מתעתדת לפרסם את דו"חותיה הכספיים ידוע מראש. כדי להימנע מהפתעות שליליות, סוחרים עצמאים רבים יעדיפו להימנע מרכישת מניה של חברה מספר ימים לפני מועד הפרסום של הדו"חות הכספיים.

בענפים מסוימים מתפרסמים אחת לתקופה, על בסיס קבוע, נתונים שונים. הנתונים האלה רלוונטיים, כמובן, לכל החברות הפועלות בענף ואף לאלה המושפעות ממנו. למשל, מידע לגבי מלאי הנפט בארצות הברית, הקשור ישירות לשינויים צפויים במחיר הנפט, משפיע לא רק על מחירי המניות של חברות המפיקות ומזקקות נפט, אלא גם על חברות התעופה שהן צרכניות נפט גדולות. המידע הזה משפיע, כמובן, גם על ניירות ערך נוספים מלבד מניות, למשל חוזים עתידיים על הנפט.


איזה דו"חות והודעות כלכליות רלוונטיות עבורכם?

התשובה תלויה כמובן בסוג החברות בהן אתם סוחרים ובבורסה בה הן נסחרות. כחלק מתהליך בניית אסטרטגיית הפעולה שלכם רצוי לבדוק את סוגי ההודעות והדו"חות שנוטים להשפיע על מחיר המניה באופן כללי, ולגרום בו לטלטלות באופן ספציפי.

ישנם סוחרים עצמאים שפיתחו אסטרטגיות ייעודיות לניצול הטלטלות הנובעות מהודעות מפתיעות שכאלה. הם, כמובן, יאתרו מראש את מועדי הפרסום הצפויים וימתינו להזדמנויות שלהם. ככלל, שאר הסוחרים מעדיפים להיות מחוץ לשוק בזמני פרסום ההודעות הכלכליות.

השוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה
השוואת בתי השקעות וברוקרים בישראל

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית