לקבלת הצעה

מתחילים במסחר עצמאי בבורסה? - בחירת מערכת המסחר

שיקולים בבחירת ברוקר ומערכת המסחר מתאימה למסחר עצמאי בבורסה

צוות ברוקר

מתחילים במסחר עצמאי בבורסה?
שיקולים בבחירת מערכת למסחר בבורסה

לסוחרים עצמאיים בתחילת דרכם ישנם צרכים שונים מאשר לסוחרים וותיקים, ולכן גם כמה מהשיקולים המרכזיים שלהם בבחירת הברוקר ומערכת המסחר אתה יעשו את צעדיהם הראשונים שונים.

הדרכה

אין ספק שאחד מהצרכים הבולטים של סוחרים עצמאיים בתחילת דרכם הוא קבלת הדרכה איכותית ומקיפה, הן על אופן השימוש במערכת המסחר והן על תחום המסחר. כמה משיטות ההדרכה שעשויות להתאים הן:


מאמרים מקצועיים

בגלל עלות הפקתם הנמוכה יחסית, מאמרים מקצועיים הם הבסיס למאגר הדרכות רציני. בדרך כלל, רוב המאמרים מתמקדים בהעברת ידע כללי המשפיע על המסחר בוול סטריט, למשל הקשר בין שערי הריבית למחירי המניות, ולהעברת ידע בנוגע לפסיכולוגיית המסחר. שני תחומי הידע האלה, הגם שלכאורה אינם קשורים ישירות למסחר בבורסה, הם בעלי חשיבות רבה לכל מי שרוצה להתמקצע במסחר.


כמובן שלעתים מאגר המאמרים המקצועיים שמציע הברוקר עשוי לכלול גם מאמרים העוסקים באסטרטגיות מסחר, בניתוח טכני, ועוד.


סרטוני הדרכה

זוהי דרך מצוינת ללימוד אופן תפעול מערכת המסחר, קריאת הגרפים, ניתוח טכני, ואפילו ללימוד אלמנטים הקשורים לפסיכולוגיה של המסחר. בדרך כלל מדובר בהדרכות קצרות יחסית, שכל אחת מהן ממוקדת בתחום מסוים, כך שהסוחר המתלמד יכול לבחור בהדרכה המתאימה לצרכיו מבלי לבזבז זמן על לימוד דברים נוספים.


וובינרים חיים

וובינרים הם הדכות מצולמות, בדרך כלל באורך של כשעה, במהלכן המדריך מרחיב את ההסבר על אופן תפעול מערכת המסחר - באופן כללי או על אלמנטים מסוימים בה, מנתח את המצב העכשווי בשווקים, מלמד אלמנט מסוים של ניתוח טכני, או, לעתים, אפילו אסטרטגיית מסחר מלאה.

לוובינרים יש יתרון נוסף מבחינת הסוחר העצמאי, והוא שבמהלכם ניתן לשאול שאלות ולקבל תשובות באופן מידי.


ארכיון וובינרים

ארכיון הוובינרים הוא, בעצם, ספרייה בה מאוחסנות הדרכות העבר, כך שהסוחר יכול ללמוד בקצב המתאים לו את הנושאים המעניינים אותו. הארכיון גם מאפשר לחזור על ההדרכות שוב ושוב.


מתוך היכרות עם צורות הלמידה המועדפות עליכם, חשוב לבחון את היצע ההדרכות המוצע על-ידי הברוקרים ומערכות המסחר ולקחת זאת בחשבון בעת בחירת אלה שאיתם תעדיפו לעבוד.


מסחר בתוכנת דמו (סימולטור מסחר)

הרחבנו כבר במאמרים נוספים לגבי החשיבות של מסחר בתוכנת דמו כחלק מתהליך ההכשרה למסחר עצמאי בבורסה.


כל הברוקרים מציעים תוכנת דמו, אך הם נבדלים בתנאי השימוש בה ובסוג הנתונים שהיא מציגה - נתוני זמן-אמת (real time) או נתונים היסטוריים בלבד.


לצורך לימוד ותרגול השימוש במערכת המסחר, למשל אופן הזנת הפקודות השונות, העלאת אינדיקטורים על הגרף וכדומה, אין חשיבות לשאלה האם הנתונים הם היסטוריים או זמן-אמת. לעומת זאת, על מנת לתרגל את יישום שיטת המסחר בפועל, נרצה לחוות תנאים דומים ככל הניתן למסחר אמתי, ואז נעדיף מערכת דמו עם נתוני זמן-אמת.


לפני שאתם מחליטים על מערכת למסחר בבורסה , בדקו מה הם תנאי השימוש ומהם המאפיינים של מערכת הדמו.


תמיכה אנושית

כסוחרים בתחילת הדרך, תזדקקו בוודאי לתמיכה אנושית בתדירות גבוהה יותר מסוחרים עצמאים וותיקים. בין היתר, אתם עשויים להזדקק לסיוע בתפעול מערכת המסחר, בהתמודדות עם טעויות שבצעתם בעת המסחר, בהתגברות על תקלות ועוד.


חשוב לוודא שהברוקר שלכם מספק תמיכה בשעות בהן בכוונתכם לסחור, בשפה שבה אתם שולטים היטב, ובאיכות מספקת. הדבר האחרון שאתם רוצים שייקרה הוא שתיתקלו בבעיה בעת שאתם בתוך פוזיציה, ושהתמיכה של הברוקר לא תהיה זמינה כדי לסייע לכם!


מעבר לשלושת השיקולים המרכזיים שהוצגו במאמר זה, ברוקרים שונים עשויים להציע שירותים נוספים בעלי ערך לסוחרים עצמאיים בתחילת דרכם. למשל, ישנן מערכות מסחר היודעות לבצע מעקב אחרי מידת ההתקדמות שלכם במסחר, יש כאלה המציעות מערכת לימוד אינטראקטיבית, ועוד. סקר מקיף יגלה את כל מגוון השירותים הנלווים ויסייע לכם למפות את אלה בעלי הערך הגבוה ביותר עבורכם.


לסיכום, כאשר אתם מתכוננים לבחירת ברוקר ומערכת המסחר איתם תעשו את צעדיכם הראשונים במסחר עצמאי בבורסה, או בכלל בשוק ההון, מומלץ לבצע הערכה של מגוון השירותים להם תזדקקו, ולהעריך את האופן שבו ההיצע הקיים עונה על כל אחד מהם.

לחוות דעת לגבי ברוקרים ומערכות מסחר שאתם עשויים לקבל מסוחרים מנוסים יש בהחלט חשיבות, אך עליכם לזכור שהצרכים שלהם שונים משלכם.

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית