לקבלת הצעה

שיקולים לבחירת מערכת מסחר במניות בוול סטריט

מערכת המסחר היא כלי עבודה מרכזי עבור כל סוחר מניות, ולכן יש להקדיש תשומת לב לבחירת מערכת המסחר שתשרת את צורכיכם בצורה הטובה ביותר.

ד"ר שי סולן - מנהל קרן גידור

שיקולים לבחירת מערכת למסחר במניות בוול סטריט

מערכת המסחר היא כלי עבודה מרכזי עבור כל סוחר מניות, ולכן יש להקדיש תשומת לב לבחירת מערכת המסחר שתשרת את צרכיכם בצורה הטובה ביותר.


איזה פעולות מבצעת מערכת המסחר?

מערכת המסחר משרתת את הסוחר בשלושה תחומים בסיסיים.
ראשית, דרכה הסוחרים מקבלים מידע לגבי מחירי המניות, נפח המסחר, המניות הזמינות לפעולת שורט (מכירה בחסר) וכדומה. סוחרים אקטיביים יידרשו שמערכת המסחר תספק להם את הנתונים האלה באופן רציף ומידי, בעוד סוחרים ומשקיעים המקבלים את החלטות המסחר שלהם כאשר השוק סגור עשויים להסתפק גם במערכת שאינה מספקת נתונים בזמן אמת.

בנוסף, מערכת המסחר מאפשרת לסוחר לבצע ניתוחים טכניים שונים, כגון מתיחת ממוצעים נעים על הגרף, ציור רצועות בולינג'ר, חישוב מתנדים כדוגמת RSI, MACD, CCI, וכדומה.
רוב הסוחרים נעזרים בניתוחים כאלה ככלי-עזר לקבלת החלטות המסחר שלהם, ולכן חיוני עבורם שמערכת המסחר תכלול אותם. במידה ומערכת המסחר לא תכלול את כל הכלים בהם נעזר הסוחר לצורך קבלת החלטות, יהיה עליו לשכור (בדרך כלל בתשלום) שירות של מערכת נוספת.

מערכת המסחר משמשת את הסוחר להעברת פקודות מסחר לברוקר. מעבר לפקודות קנייה ומכירה בסיסיות, רוב הסוחרים נעזרים בפקודות מתקדמות ולכן הם ירצו לוודא שמערכת המסחר של הברוקר מאפשרת שימוש בפקודות אלה. בנוסף, כדאי לשים לב למידת הפשטות (או המורכבות) של הזנת פקודות המסחר למערכת. הדבר נכון בעיקר לסוחרים תוך יומיים (day traders) הנדרשים להזין את פקודות המסחר במהירות.


מערכות מסחר בבורסה וסורקי מניות

סוחרים תוך-יומיים רבים נעזרים בסורקי מניות כדי לזהות במהירות את המניות שעשויות להתאים להם למסחר ביום המסחר המסוים. למשל, מניות שפתחו בפער גבוה יחסית לעומת מחיר הסגירה ביום הקודם, המניות ששערן עלה בשיעור הגבוה ביותר, או אלה ששערן ירד בשיעור הגבוה ביותר ועוד.

סורקי מניות המאפשרים מיון של המניות בהתאם להעדפות שלכם הם כלי רב-עוצמה ולכן כדאי לוודא שמערכת המסחר כוללת אותם. רצוי גם לבדוק מראש האם השימוש בסורק מחייב תשלום נוסף או לא.


מערכת המסחר ואלגו-טריידינג

סוחרים הנעזרים באלגוריתמים או בסקריפטים ירצו לוודא שמערכת המסחר תומכת בכלים אלה, ובאיזה שפת תכנות יש לעבוד. כיום, כאשר המסחר האלגוריתמי כה נפוץ, רוב מערכות המסחר תומכות בו, אך כדאי לוודא את הדברים מראש.


לימוד ותרגול השימוש במערכת המסחר

לצורך ניצול מיטבי של מערכת המסחר ותפעולה ביעילות וללא ביצוע טעויות נדרש זמן לימוד שבהתאם למידת המורכבות של המערכת עשוי לנוע בין ימים בודדים למספר שבועות. כמובן שבזמן הלימוד הזה הסוחר מתרגל את הדברים במערכת דמו, ולכן הוא לא יכול לנהל מסחר חי.

עבור סוחרים פעילים משמעות הדבר היא אובדן רווחים. לכן רוב הסוחרים נוטים להישאר נאמנים לאותה מערכת המסחר במשך שנים רבות.

מסיבה זו כדאי להקדיש תשומת לב רבה לבחירת מערכת המסחר אתה תסחרו, ולבחינת מידת התאמתה לצרכים הנוכחיים והעתידיים שלכם. אם, למשל, כיום אתם סוחרים באופן ידני, אבל בכוונתכם לפתח גם אלגוריתמים, אולי כדאי

לקחת שיקול זה בחשבון כבר כעת בבחירת מערכת המסחר שלכם?

מערכת המסחר היא הגורם המשלים את הברוקר בביצוע המסחר בפועל. היא זו שמספקת לכם את המידע, מסייעת לכם בניתוחו ובאמצעותה אתם מעבירים את פקודות המסחר לברוקר שתפקידו להוציא אותן לפועל. הקדישו תשומת לב הן לבחירת הברוקר והן לבחירת מערכת המסחר המתאימים ביותר לצרכיכם.
ההצלחה שלכם לא תלויה בהם, אולם בחירת ברוקר או מערכת מסחר שלא מתאימים לצרכים שלכם עשויים לעקב את התקדמותכם ולהקשות עליכם להשיג את מטרותיכם מהפעילות בשוק ההון.

לקבלת הצעה עבור מערכת מסחר בוול סטריט - לחץ כאן

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית