לקבלת הצעה

איך ניתן להגן על תיק ההשקעות שלנו ?

שנת 2018 בעבר נפתחה בסערה. שוקי ההון בעולם רשמו ירידות חדות והשוק האמריקאי רשם את אחת הפתיחות הגרועות בשנים האחרונות..

צוות ברוקר

איך ניתן להגן על תיק ההשקעות שלנו ?
"אנחנו בדיוק בזמן שמשקיעים עושים את הטעויות הכי גדולות" 

"הימים בהם 'כל מטאטא יורה' עברו והמשקיעים צריכים לבדוק אלטרנטיבות כמו קרנות גידור"

משקיעים שהתרגלו בשנים האחרונות ש'כל מטאטא יורה והתשואות השנתיות כבר 6 שנים חיוביות, ללא סיכונים ניכרים, מתחילים להבין שימים אלה עברו. מסיבה זו הם מחפשים אלטרנטיבות השקעה, וכפי שראינו במספר מקרים בתקופה האחרונה, למרות הקמפיינים הגדולים המבטיחים תשואות גבוהות למשקיעים, צריכים להיזהר ולבדוק טוב טוב איפה משקיעים ולמי מאמינים.


אז מה האלטרנטיבה המוצעת כיום?
"אחת הדרכים הקיימות, ובמיוחד כשמשקיעים מעוניינים בהשקעות שאין להן בהכרח מתאם לשווקים התנודתיים ומתוך רצון להשיג תשואות גם בשווקים יורדים, היא השקעה באמצעות קרנות גידור. מדובר באפיק השקעה שפחות מוכר למשקיעים ממספר סיבות: האחת, מדובר בדרך כלל במעין קופסה שחורה שהמשקיע אינו יודע בדיוק במה כספו מושקע. בנוסף, בדרך כלל מדובר במינימום השקעה גבוהה במוצר אחד של חצי מליון דולר ומעלה ובנוסף היועץ בבנק או סוכן הביטוח שמובילים את הלקוח לא ממש מכירים את המוצר".


במה משקיעות קרנות הגידור?
"קרן גידור היא קרן השקעה הנוקטת אסטרטגיה המתיימרת להביא ל רווח בכל מצב שוק, על ידי שימוש באמצעי גידור פיננסיים, ומכאן שמה. קרנות גידור משתמשות באסטרטגיות מורכבות שמבוססות על מכירת מניות בחסר (שורט), נגזרים פיננסיים וניצול של פערי מחירים בין נכסים דומים".


אז למה להשקיע במוצר הזה, האם זה לא מסוכן מדי ?
"תעשיית קרנות הגידור היא אחת התעשיות הגדולות בעולם הפיננסי. קרנות הגידור הפכו לפופולאריות בשנים האחרונות, לאחר שחלקן הצליח לייצר תשואה גבוהה ויציבה יותר מן ה מדדים הממוצעים (תשואה עודפת) לאורך שלושה עשורים. בכל מקרה, אסור להסתנוור ולהתפתות.

חשוב להשקיע במידה: לדוגמא עד 10-15% למכשיר או לגוף. עם כל הכבוד לשמות נוצצים, לא צריך להשקיע בקרן חדשה אלא בקרן שמהמחה בבחירת המנהלים בעיקר בחו"ל שהמחקר והדיו-דיליג'נס נעשה בכל קרן הנבחרת להשקעה. צריך לוודא שלקרן יש טרק רקורד. לבדוק מי האדמיניסטרטור, מה מדיניות ההשקעה של הקרן, מאילו נכסים היא מורכבת ומתי נקודות היציאה המאפשרות משיכת כסף מהקרן. חשוב לדעת שמרבית קרנות הגידור אינן פתוחות להשקעה עבור ציבור רחב של משקיעים. הן נזילות פחות וניתן להיכנס ולצאת מהן רק פעם בחודש או פעם ברבעון ולפעמים רק אחרי "נעילה" לשנה הראשונה".


מה העלויות של השקעה בקרנות גידור?
"קודם כל צריך לדעת בקרנות רבות עומד סכום ההשקעה ההתחלתי על כ100,000-200,000$ לאסטרטגיה, אולם ישנן גם כאלה המאפשרות כניסה למשקיעים קטנים יותר. מרבית הקרנות גובות דמי הצלחה בסכום הנע בין 5 ל-20 אחוזים מן הרווחים. זאת בנוסף לדמי הניהול שנעים בין 1% ל-3%".

אילו קרנות גידור קיימות בארץ?
"בשנים האחרונות קמו קרנות גידור ישראליות רבות. אנו רואים שקיימת תנועה החוצה של מנהלי השקעות מוצלחים רבים שעוזבים את בתי ההשקעות המסורתיים ואת תעשיית קרנות הנאמנות הישראלית שהפכה אותם לפקידים עם הרבה מגבלות השקעה, ועוברים לפרייבט אקוויטי שם יש כלים רבים ומתוחכמים יותר להשגת תשואה עודפת. בקרנות הגידור שהינן פרייבט אקוויטי, ולכן פתוחות לקבוצות של עד 35 משקיעים, מתנהלות מרבית ההשקעות ללא פיקוח רשמי ושיעור מס רווחי הון בקרנות הינו 30%".

בסך הכל קיימות בישראל כ -90 קרנות גידור קטנות וחדשות יחסית וכמה קרנות גידור ותיקות. אחת הקרנות הגדולות בארץ ובעלות שווי הנכסים בין הגדולים ביותר , BSP , חברת קרנות הגידור הגדולה ביותר בישראל. שסף הכניסה לכל אחת מהן הוא 100,000$ בלבד כיום וחושפת למגוון של קרנות גידור בחו"ל לאחר מעקב צמוד ובחינה מתמטית ואיכותית של הדסקים בקנדה וארה"ב.

לאור ההתפתחויות ומגמת ריבית שעולה בארה"ב, שוק המניות הפך לפחות אטרקטיבי והאלטרנטיבי כהגנה הופכת להיות יותר ויותר מעניין בעולם הגידור.

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית