לקבלת הצעה

אסטרטגיית השקעות שמכה את השוק

רצוי לקנות ניירות ערך הנמצאים במגמת עלייה ולמכור (בשורט) כאלה הנמצאים במגמת ירידה

ד"ר שי סולן - מנהל קרן גידור


אסטרטגיית השקעות שמכה את השוק - "חזרה למגמה"


אמרה ידועה בשווקים הפיננסיים היא ש- "המגמה היא החברה שלך", כלומר, רצוי לקנות ניירות ערך הנמצאים במגמת עלייה ולמכור (בשורט) כאלה הנמצאים במגמת ירידה. הגם שסוחרים ומשקיעים מקצועיים בהחלט יודעים להרוויח גם מפעילות נגד המגמה, המלצה זו תקפה לרוב המכריע של הפעילים בשווקים הפיננסים. לא רק שכאשר אנו פועלים עם המגמה סיכויי ההצלחה גבוהים יותר, גם המהלך הפוטנציאלי גדול יותר.


מדוע צריך אסטרטגיה לחניכת פוזיציה עם המגמה?
זיהוי מגמה אינה, בפני עצמה, סיבה מספקת עבור משקיעים מקצועיים לחנוך פוזיציה חדשה. סיכויי ההצלחה של פעולה כזו גבוהים יחסית, אך אינם מספיק גבוהים. חמור מכך, פעולה כזו חושפת את המשקיע לסיכון גדול מדיי למהלך של תיקון נגדי, ואף לא מספקת מיקום איכותי לקטיעת הפסד במקרה שהמגמה תשתנה.


אם כך, כיצד חונכים עסקה עם המגמה?
ישנן מגוון אסטרטגיות של השקעה או מסחר עם המגמה. המאפיין את כולן הוא שמעבר לזיהוי קיומה של מגמה, הן מספקות איתות קונקרטי לכך שהנייר עשוי לנוע באופן מידי עם כיוון המגמה, ומיקום איכותי לקטיעת הפסד. מיקום איכותי לקטיעת הפסד משמעותו חשיפה להפסד קטן יחסית לפוטנציאל רווח גדול יחסית.


אסטרטגיית "חזרה לממוצע"
זוהי אסטרטגיה בה אני נוקט בהצלחה רבה בהשקעותיי האישיות ובאלה של לקוחותיי. חוקי האסטרטגיה לרכישת נייר ערך:
1. מזהים שהנייר נמצא במגמת עלייה בעזרת הממוצע נע פשוט 20 (שהוא האינדיקטור היחיד הנדרש). אנו רוצים לראות שהממוצע נע פשוט 20 נמצא במגמת עלייה ברורה.
2. באופן טבעי כאשר הנייר נמצא במגמת עלייה, המחיר יהיה מעל לממוצע הנע. אנו ממתינים שהמחיר יחזור לעבר הממוצע הנע ויצור עליו נר בתצורת "פין בר" או "נר עוטף" המצביעים על כך שהתיקון במחיר הסתיים והסיכוי לחזרה לעליות גבוה. לנר זה אנו קוראים "נר הטריגר"
3. כאשר באחד מהנרות הבאים המחיר יעבור את הגבוה של "נר הטריגר" נרכוש את הנייר, ובתנאי שהמחיר לא ירד קודם לכן מתחת לנמוך שלו.
4. לאחר חניכת הפוזיציה מחיר קטיעת ההפסד ימוקם מיד מתחת לנמוך של "נר הטריגר".
5. יעד הרווח יכול להיקבע במגוון דרכים, החל מיעד רווח זהה לגודל הסיכון, ועד ליעדי רווח שאפתניים מאוד - בהתאם לאופי המשקיע ולהעדפותיו.


מובן שחוקי האסטרטגיה למכירת נייר ערך בשורט דומים, אבל הפוכים. מספר דגשים:

• האסטרטגיה מתאימה לכל סוגי ניירות הערך (מניות, אופציות, מט"ח, סחורות).
• האסטרטגיה מתאימה למגוון רחב של מסגרות זמן.
בדוגמאות הבאות נדגים את השימוש באסטרטגיה על מניות במסגרת זמן יומית המתאימה גם למשקיעים פרטיים.



                                                             מניית TEVA



בגרף המצורף ניתן לראות שהחל מאמצע חודש אוגוסט 2015 הממוצע הנע 20 נמצא במגמת ירידה. לקראת אמצע חודש ספטמבר המנייה ביצעה תיקון כלפי מעלה שהסתיים בתאריך 16/9/2015 בנר מתצורת פין-בר. זהו נר הטריגר.
כאשר למחרת, במהלך יום המסחר, המחיר ירד מתחת לנמוך של נר הטריגר המנייה נמכרה בשורט. מחיר קטיעת ההפסד מוקם סנט אחד מעל לגבוה של נר הטריגר. כפי שניתן לראות, המניה עשתה מהלך גדול פי 10 ויותר מגודל הסיכון שנלקח.


                                       מניית Agilnet Technologies



מניית חברת Agilent Technologies ספקה בחצי השני של שנת 2015 שתי הזדמנויות כניסה לעסקה. בהזדמנות הראשונה, נר הטריגר נוצר בתאריך 18/8/2015 והיה דומה במהותו לדוגמה הקודמת. הבעיה כאן היא שלמחרת מחיר המנייה פתח ה- Gap down דבר שלא אפשר כניסה לעסקה.


בתאריך 17/11/2015 נוצר נר בתצורת "נר עוטף" שענה על כל דרישות האסטרטגיה. למחרת, כאשר המחיר חצה כלפי מעלה את הגבוה של נר הטריגר ניתן האיתות לרכוש את המניה, וכפי שניתן לראות עד לרגע צילום הגרף המנייה עשתה מהלך כמעט כפול מגודל הסיכון.


לסיכום, אסטרטגיית "חזרה לממוצע" מצטרפת למגמה לאחר שבוצע בה תיקון והתקבל איתות קונקרטי לכך שהתיקון הסתיים ושסביר להניח שהמחיר ישוב לנוע עם המגמה. מובן שלא תמיד איתות כזה יוכיח את עצמו, ולמצבים כאלה נוצרה פקודת קטיעת ההפסד.


על מנת ליישם את האסטרטגיה בפועל מומלץ לבדוק אותה על סוג ניירות הערך ומסגרת הזמן בהם בכוונתך להפעיל אותה, ולוודא שהתוצאות ההיסטוריות של יישומה משביעות את רצונך.

 

 

בהצלחה!

ד"ר שי סולן - צוות אתר ברוקר

 


פעיל בשווקים הפיננסיים מזה 25 שנה.
מעבר לניהול ההון האישי, מתמחה בניהול השקעות עבור לקוחות נבחרים ומלמד סוחרים ומשקיעים כיצד לפעול ולהרוויח בשווקים הפיננסיים.

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית