לקבלת הצעה

מה הופך משקיע למקצוען?

משקיע מקצוען מתאפיין ביכולתו להפיק תשואות חיוביות לאורך זמן ובאופן עקבי, וזאת בניגוד למשקיע או לסוחר מהשורה שחווים עליות וירידות דרמטיים בביצועיהם

ד"ר שי סולן - מנהל קרן גידור

מה הופך משקיע למקצוען ?

 

משקיע מקצוען מתאפיין ביכולתו להפיק תשואות חיוביות לאורך זמן ובאופן עקבי, וזאת בניגוד למשקיע או לסוחר מהשורה שחווים עליות וירידות דרמטיים בביצועיהם.

אז מה, בעצם, מאפשר למשקיעים מקצוענים להשיג את התוצאות האלה?

כמשקיע מקצוען שעוסק גם בהדרכת סוחרים חקרתי את ההבדלים באופני הפעולה בין המקצוענים לחובבים, וזיהיתי מספר הבדלים בולטים.

במאמר זה אציג בקצרה שלושה מההבדלים העקרוניים החשובים ביותר שזיהיתי.

 

1. ניהול סיכונים

בניגוד לרוב הסוחרים מהשורה החוששים "לפספס" עסקה רווחית ומנסים למקסם את רווחיהם, המקצוען מתמקד בניהול הסיכונים. מניעת הפסדים גדולים בתיק היא לא רק המפתח להישרדות, אלא גם להשגת הרווחים הגבוהים שניתן להשיג בשווקים הפיננסיים.

ניהול הסיכונים נועד, בראש ובראשונה, למנוע מצב של ירידת ערך (draw down) גבוהה בתיק. לפיכך מומלץ שלא לסכן יותר מ- 1% מגובה התיק באף עסקה בודדת. בסיבה זו, המקצוען גם מגביל את החשיפה הכוללת שלו בכל רגע נתון, ועשוי לוותר על עסקה מבטיחה אם החשיפה שלו לשוק הגיעה לרמה מסוימת.

 

2. התמקדות בתהליך העבודה ולא בתוצאות

רוב הסוחרים והמשקיעים החובבים מתמקדים בתוצאות - הרווח שיפיקו. חלקם אף קובעים לעצמם יעד רווח יומי, שבועי או חודשי רצויים.

המקצוען מבין שהתוצאות נובעות מהאופן שבו יוציא לפועל את תכניות העבודה שלו ומתנועת השווקים. התמקדות בתוצאות הרצויות בפני עצמה לא מסייעת בהשגתן!

לכן המקצוען מתמקד בתהליך העבודה מתוך הבנה שהתמקדות זו היא המפתח להשגת התוצאות האופטימאליות האפשריות בתנאי השוק שישררו (ושעליהם אין לו שליטה).

חיסרון בולט נוסף של התמקדות בתוצאות הוא ההשפעה הפסיכולוגית המזיקה שלה על הסוחר. התמקדות שכזו תגרום לסוחר לוותר על עסקאות המתאימות לתכנית העבודה שלו, לממש רווחים בטרם עת, ולקטיעת הפסדים מוקדם מדיי (דבר שיגרום לכך שחלק מהעסקאות שהיו אמורות להיות מוצלחות יסתיימו בפועל בהפסד).

 

3. עבודה לפי אסטרטגיות מוכחות

מתוך שני המאפיינים הקודמים שהוזכרו - ניהול סיכונים והתמקדות בתהליך העבודה, נובע גם המאפיין השלישי של המשקיע המקצוען, הוא פועל לפי אסטרטגיות מוכחות בלבד.

כל אחת מאסטרטגיות הפעולה של המקצוען נבחנה על-ידו (הוא לא סומך על ספרים / סרטוני אינטרנט או דבריהם של אנשים אחרים), ביצועיה נרשמו ונותחו בצורה יסודית ובזכותם נוסחו פרמטרים מדויקים להפעלתה.

 

מקצוענות היא גישה, היא אינה תלויה בגובה תיק ההשקעות, בהיקף הזמן המוקדש למסחר או בשאלה האם אתה מתפרנס ממסחר או מעבודה אחרת. גישה מקצוענית למסחר ולהשקעות יכול לסגל כל אחד, ואם ברצונך ליהנות מרווחיות עקבית לאורך זמן כדאי שתעשה זאת גם אתה.



בהצלחה!

 

ד"ר שי סולן - צוות ברוקר ישראל ,
מרצה באקדמיה, מנהל השקעות ומאמן סוחרים בבורסה

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית